E-reklama przynosi zwrot z inwestycji
- Anna Meller,
- 24.10.2003, godz. 22:40
Lightspeed Research przeprowadziło badanie sposobów reklamowania pod kątem wskaźnika zwrotu z poniesionych inwestycji (ROI). Okazuje się, że w tym rankingu formy promocji w Internecie biją na głowę telewizyjne.
Lightspeed Research wskazało w raporcie zatytułowanym “Wiek reklamy”, że promowanie w Internecie przynosi bardzo dobre wyniki. Reklamowanie w Sieci znalazło się na drugim miejscu zaraz za przesyłaniem treści marketingowych konwencjonalną pocztą, bo właśnie ten sposób uznano za najbardziej efektywny w przynoszeniu zwrotów z inwestycji.
19% respondentów stwierdziło, że Internet zapewnia im ROI (42% wskazało konwencjonalną pocztę, a mniej niż 10% radio). Najgorsze notowania miała telewizja.
Ankietowani wykazali niezadowolenie z powodu braku odpowiednich narzędzi do pomiaru ROI. Najwięcej narzekały duże firmy. Aż 73% respondentów z przedsiębiorstw, w których sprzedaż utrzymuje się na poziomie od 100 mln USD do 1 mld USD skrytykowała obecne narzędzia. To, czego firmom brakuje, to przede wszystkim bazujących na Sieci analiz, badań rynku, badań wartości marki, itp.
Sondaż przeprowadzony został w kooperacji ze Stowarzyszeniem Krajowych Reklamodawców. Jego wyniki ogłoszono w ubiegłym tygodniu podczas konferencji organizowanej przez Stowarzyszenie. W badaniu wzięło udział 222 specjalistów ds. marketingu.