Przyszłość Napstera jednak niepewna?

Firma Roxio, która wykupiła Napstera po jego upadku sama niebezpiecznie chyli się ku upadkowi. W trzecim kwartale zanotowała stratę kilkakrotnie większą niż w analogicznym okresie rok temu. Ta sytuacja może rzucić cień na dalsze losy Napstera.

Stan finansowy Roxio pozostawia wiele do życzenia. W ostatnich trzech miesiącach firma straciła 11,9 mln USD (dla porównania w zeszłym roku strata wynosiła 1,85 mln USD). Analitycy przewidują, że ostatni kwartał bieżącego roku zakończy się dla Roxio jeszcze gorzej.

Zmalały przychody. Roxio ten kwartał zamknął przychodami o 5 mln USD mniejszymi niż ubiegłoroczne (za minione 3 miesiące firma otrzymała przychody w wysokości 22,8 mln USD).

Przypomnijmy, że firma Roxio ogłosiła na początku października wielki powrót Napstera. Zmieniono formę – zamiast programu P2P Napster ma działać jako internetowy sklep muzyczny, z którego za cenę 99 centów użytkownik może pobrać ulubiony utwór. Wyboru można dokonać spośród 500 tys. piosenek.

Napster ma jednak poważnego konkurenta – iTunes firmy Apple – serwis muzyczny, który już na dobre zadomowił się na rynku, a co więcej, istnieje już w wersji dla użytkowników Windows. Szanse Napstera na spektakularny „come back” wciąż słabną. Kondycja finansowa Roxio znacząco sprawę pogarsza.