Po zakupy do e-sklepu

Wzrasta wysokość przychodu z handlu elektronicznego, zwiększa się ilość dokonywanych transakcji – wynika z danych, które opublikował BizRate.com. Raport również wskazuje na ciekawy fakt - w Internecie najczęściej pieniądze wydają kobiety.

W trzecim kwartale br. sprzedaż osiągnęła poziom 12,43 mld USD, co oznacza wzrost o 24% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Przez ostatnie dziewięć miesięcy przychody z wszystkich transakcji wyniosły 37,16 mld USD.

O 43% wzrosła ilość zamówień dokonywanych przez Internet. W trzecim kwartale przeprowadzono 101,34 mln unikalnych transakcji. Jednakże średnia wysokość zakupu zmalała o 15% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Związane jest to ze zmniejszeniem przez kupujących budżetów, które przeznaczają na nabywanie dóbr. Z przeprowadzonego przez BizRate.com wrześniowego panelu Online Research Value Panel wynika, że 48% kupujących przeszukuje Sieć, by odnaleźć najatrakcyjniejsze (również cenowo) sklepy. Jednak aż 52% nie dokonuje cenowych porównań i bezpośrednio udaje się pierwszego napotkanego e-sklepu.

Co ciekawe, motorem napędowym handlu okazują się kobiety. We wrześniu br. 62% nabywców okazało się być przedstawicielkami płci pięknej.

Tego lata klienci sklepów więcej uwagi przywiązywali do ceny niż do marki miejsca, w którym kupują. Najwięcej zakupów robiono w dziedzinie sprzętu komputerowego (wydatki rzędu 3,09 mld USD), elektroniki (1,97 mld USD), ubrań i ozdób (1,28 mld USD), rozrywki (1,24 mld USD). Największy wzrost w sprzedaży nastąpił w winach i jedzeniu (208%) oraz upominkach i kwiatach (198%).