Oszuści polują na klientów banku

Klienci banku Barclays stali się ofiarami internetowego oszustwa. Otrzymali fałszywe e-maile od rzekomych przedstawicieli banku z informacją o podaniu swoich danych dotyczących obsługi konta.

Rozsyłane e-maile zawierały wiadomość, że bank zamierza uaktualnić swoją stronę i zaprasza klientów do jej odwiedzenia. W liście znajdował się odnośnik odsyłający na fałszywą witrynę ze znakiem firmowym banku. Na stronie użytkownicy mieli wpisać swój numer identyfikacyjny i hasło. Te dane wystarczały oszustom do pobrania pieniędzy z cudzego konta i przesłania ich na inne.

Bank Barclays posiada 3,5 mln klientów. Do tej pory ok. 400 użytkowników powiadomiło władze banku o otrzymaniu fałszywego e-maila. Kilka osób nieopatrznie wypełniło jednak formularz na stronie internetowej. Bank zapewnił, że zamierza pokryć wszelkie straty, na które mogą zostać narażeni klienci.

Ze wstępnego dochodzenia wynika, że fałszywy e-mail został wysłany z Baltimore ze Stanów Zjednoczonych.

Tego typu oszustwa internetowe stają się coraz powszechniejsze. Niedawno donosiliśmy o próbie przechwycenia danych dotyczących kont bankowych klientów CitiBanku (więcej informacji na ten temat:http://www.internetstandard.com.pl/news/news.asp?id=58222 )