Rośnie komórkowy rynek

Sprzedaż telefonów komórkowych w II kw. wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku. – podaje raport firmy Gartner.

Gartner - sprzedaż telefonów komórkowych w II kw. 2003 Kliknij, aby powiększyćGartner - sprzedaż telefonów komórkowych w II kw. 2003 Wielkość sprzedaży w pierwszej połowie roku 2003, według Gartnera, daje producentom powody do zadowolenia - rynek wychodzi z kilkuletniej stagnacji. Kolorowe ekrany i funkcje multimedialne nowych telefonów, skutecznie napędzają popyt. Wzrost rynku w I kw. br. utrzymał się także w okresie kwiecień-czerwiec. W II kw. br. łączna sprzedaż aparatów sięgnęła 114, 9 mln sztuk.

Liderem sprzedaży aparatów pozostaje fińska Nokia – wzrost udziału w rynku z 34,2 do 35,9 proc. O sukcesie Nokii zdecydowały wyniki na rynkach rozwijających się. Fiński koncern, lider telefonii GSM, pomyślnie wprowadza aparaty w systemie CDMA i planuje na tym polu konkurować z innymi producentami, uruchamiając produkcję w Chinach. Motorola - numer dwa w rankingu, według Gartnera odnotowała spadek udziałów – z 17 proc. do 14,6 proc. Wybuch epidemii SARS spowodował zastój na rynku, na którym aparaty amerykańskiego koncernu cieszą się największym wzięciem. Trzecie miejsce w raporcie zajmuje Samsung Electronics z 9,9-proc. udziałem, 7 proc. rynku ma Siemens, a Sony Ericsson – 5,5 proc.

Raport przewiduje jeszcze większy wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku. - Producenci staną do zaciekłego boju o klientów przy pomocy dawno niewidzianej mnogości produktów oraz konkurencyjnych cen. Apogeum nastąpi w IV kw. – przewiduje Ben Wood, kierujący badaniami rynku telefonów komórkowych Gartnera. W 2002 r. na rynek trafiło ponad 420 mln aparatów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.