Kontrowersyjne płatne odnośniki

Ostatnia polityka dotycząca sprzedaży tzw. płatnych odnośników przez systemy wyszukiwawcze spotkała się z wieloma zastrzeżeniami znanych firm, które twierdzą, że wyszukiwarki nadużywają ich marek handlowych. Wiele wskazuje na to, że między nimi rozpocznie się ostra walka.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Płatne odnośniki w rezultatach wyszukiwania cieszą się coraz większą popularnością wśród reklamodawców, tym samym zarówno Google jak i Overture odnotowały znaczne przychody z tego tytułu. W ostatnim czasie wyszukiwarki wprowadziły sprzedaż słów kluczowych i to stało się kością niezgody pomiędzy właścicielami systematów wyszukiwawczych a firmami handlowymi.

W ramach nowej oferty np. niezbyt popularny producent obuwia może wykupić nie tyle sformułowanie „buty do biegania”, ale całą frazę „buty do biegania firmy Nike, Adidas, New Balance” – w ten sposób informacja o jego produktach pojawi się przy wyszukiwaniu butów największych marek. Takie postępowanie ma zwiększyć popularność mniejszej firmy.

Firmy posiadające uznane marki twierdzą, że taka działalność to łamanie prawa i domagają się zniesienia kupna takiej opcji w systemach wyszukiwawczych.

Jeżeli do Google napłynie wiele wniosków od rozżalonych firm, z wyszukiwarki zniknie kontrowersyjna oferta. Jak na razie jednak opisana opcja promocji istnieje nadal.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.