Spam nie do pokonania

Pomimo toczącej się w Stanach Zjednoczonych gorącej dyskusji wokół wprowadzenia antyspamowych regulacji prawnych, osoby zaangażowane w debatę mają małą nadzieję na legislacyjne rozwiązanie problemu. Pojawiają się głosy, że więcej zdziała filtr antyspamowy niż jakakolwiek ustawa.

Wydarzenia
16 grudnia 2016 r.

Dnia 18 kwietnia 2016 roku upłynął termin implementacji nowych dyrektyw UE regulujących unijny system zamówień publicznych. Przepisy te zostały...

Zarejestruj się
27 stycznia 2017 r.

Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat problemów z prawami autorskimi we współczesnych  projektach IT oraz sposobach ich...

Zarejestruj się
Inicjatywa wprowadzenia ustawy antyspamowej narodziła się w USA w zeszłym roku. Jak zaznaczył Timothy J. Muris, przedstawiciel Federal Trade Commission (FTC), obecna forma prawna tego przedsięwzięcia może wyrządzić więcej szkody niż pożytku z tego względu, że sądzenie osoby rozsyłającej spam stało się bardziej skomplikowane.

„W końcu problem spamu się rozwiąże, ale nie poprzez wprowadzenie nowej ustawy tylko za sprawą odpowiedniego oprogramowania” – skonstatował Muris.

FTC apeluje do dostawców internetowych, by ci zachęcali użytkowników do zgłaszania przejawów działalności o charakterze spamu. FTC zamierza przejrzeć wszystkie dostępne na rynku technologie, które mogłyby posłużyć jako skuteczne oręże w walce z niechcianymi wiadomościami.

„Walka ze spamem jest obecnie najważniejszym problemem, który należy rozwiązać, by zapewnić użytkownikom jak najlepszą ochronę przed zalewem niepożądanych wiadomości” – zaznaczył Muris.

Amerykańska batalia antyspamowa znalazła swoją kontynuację również w Europie. Regulacje prawne na Starym Kontynencie mają na celu wyegzekwowanie zwyczaju wśród specjalistów marketingu, by wysyłali listy z ofertami handlowymi jedynie do użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę. Przesyłanie jakichkolwiek informacji bez wcześniejszego porozumienia z użytkownikiem będzie karane.

Erika Mann, członkini Parlamentu Europejskiego, nie podziela jednak sceptycznych poglądów FTC co do nieskuteczności prawa w walce ze spamem. „W moim przekonaniu, regulacje prawne muszą stanowić podstawę do wszelkich działań antyspamowych” – zaznaczyła Mann -"Oczywiście prawo nie rozwiąże wszystkich problemów, nie mniej jednak pozwoli na to, by spamerzy stanęli przed sądem.”

Zdaniem Eriki Mann, amerykańskie władze powinny połączyć swoje siły z europejskimi, by w ten sposób ograniczyć irytujące działanie spamerów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.