AltaVista królikiem doświadczalnym?

Po zakończeniu procesu przejęcia Overture, Yahoo może przejąć techniki wyszukiwania, które posiada AltaVista. Możliwe jest to z tego względu, że AltaVista należy do Overture. Wyszukiwarka ma posłużyć do przeprowadzania doświadczeń nad nowymi technikami wyszukiwania.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
„Wierzymy, że AltaVista wciąż jest rozpoznawalną marką i ma siłę przyciągania do siebie pewnej grupy użytkowników Internetu. Tym samym istnieje możliwość, że po przejęciu pozostawimy stronę AltaVisty, by internauci mogli dalej z niej korzystać” – skomentował Phu Hoang, zastępca prezesa Yahoo. AltaVista ma jednak zostać wykorzystana jako swoisty poligon doświadczalny do testowania nowych możliwości wyszukiwawczych, które jeszcze nie są gotowe, by mogły funkcjonować na szerszym polu.

Overture przejęło AltaVistę w kwietniu tego roku. Po zakupie Overture przez Yahoo wszelkie należące do Overture technologie staną się własnością firmy Yahoo, która posiada własny system wyszukiwawczy. Warto zauważyć, że w zeszłym roku Yahoo zakupił technologię wyszukiwania od Inktomi. W obliczu takiego bogactwa mechanizmów wyszukiwania Yahoo musiał znaleźć odpowiednie miejsce dla AltaVisty. W ten sposób przypadła jej funkcja królika doświadczalnego.

Yahoo widzi możliwość szerokiego zastosowania wyszukiwarek. „Mechanizmy wyszukiwawcze będziemy wykorzystywać do różnych celów – nie tylko jako tradycyjne narzędzia do wyszukiwania informacji, ale również jako sposoby na przeszukiwanie informacji prasowych, produktów w sklepach internetowych oraz ofert w biurach podróży” - zaznaczył Phu Hoang.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.