Surfowanie wzmaga wydajność pracownika

Internet w pracy nie zawsze służy realizacji zadań zawodowych, ale w ostatecznym rozrachunku, zdaniem ok. trzech czwartych internautów surfujących w czasie pracy, pomaga podnosić wydajność pracownika.

Wydarzenia
24 lutego 2017 r.

Rama agile okazuje się często niezwykle skutecznym sposobem realizacji projektów IT. Dość powszechne jest fałszywe przekonanie, że zaletą...

Zarejestruj się
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
W badaniu przeprowadzonym przez Millward Brown IntelliQuest, 82% ankietowanych zadeklarowało, że posiada ustalony, stały zestaw witryn WWW, które zwykle odwiedza w czasie pracy. Ponadto 70% ankietowanych nie ukrywa, że dzięki Internetowi są w stanie zadbać w czasie pracy o rozmaite sprawy osobiste. Ponadto, dla 65% Internet pozwala na bieżąco orientować się, co dzieje się na świecie.

Informacje o internetowych wycieczkach pracowników nie powinny zbytnio burzyć krwi pracodawcom, bowiem aż 68% stwierdza, że buszuje po Sieci jedynie w krótkich przerwach na odpoczynek, między normalnymi zajęciami zawodowymi. Ponadto, jak uważa 74% ankietowanych, surfowanie w czasie pracy poprawia ich ogólną wydajność w pracy. Przed lunchem wiadomości w Sieci i najnowsze informacje sprawdza, przygotowując się np. do spotkań, ok. 81% specjalistów o wysokiej pozycji w hierarchii firmowej. Wśród innych grup pracowników występują jednak powszechnie także bardziej przyziemne sposoby wykorzystania Sieci – od planowania wspólnych posiłków w porze lunchu, po sprawdzanie pogody albo wstępne przymiarki do wieczorno-popołudniowych zakupów. Część, przede wszystkim młodszych pracowników, nie czeka zresztą wieczora i większość zakupów dokonuje przez Internet.

Badaniem objęto nim 1053 pracowników amerykańskich firm korzystających z Internetu w czasie pracy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.