Amazon - optymistycznie, choć ze stratą

W drugim kwartale br. koncern zdołał o 37% zwiększyć przychody (w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku) i o ponad połowę (do 43,3 mln USD) zmniejszyć stratę - poinformowały wczoraj władze Amazon.com.

W drugim kwartale 2003 r. firma wypracowała 1,1 mld USD przychodów - to o 37% więcej niż w Q2 2002 (kiedy to odnotowano 806 mln USD przychodów). Strata koncernu wyniosła 43,3 mln USD - co w porównaniu z 93,6 mln USD straty przed rokiem wydaje się znakomitym wynikiem.

Zdaniem władz spółki, tak znaczący wzrost sprzedaży spowodowany był m.in. przez liczne akcje promocyjne dla klientów firmy (m.in. częste obniżki oraz darmowe dostarczanie towarów kupowanych w Amazon.com). Z kolei do ograniczenia strat przyczyniły się udana restrukturyzacja oraz rezygnacja z intensywnej telewizyjnej i prasowej kampanii reklamowej.

Z prognoz przedstawicieli koncernu dowiadujemy się, że firma spodziewa się osiągnąć w trzecim kwartale br. od 1,08 do 1,15 mld USD przychodów (czyli od 26% do 35% więcej niż rok wcześniej). W całym roku 2003 Amazon.com ma nadzieje odnotować przychody na poziomie 4,9 - 5,1 mld USD.