Przychody z reklamy słabną?

Z czerwcowego raportu Expert Monitor dotyczącego wydatków reklamowych w mediach wynika, że telewizja ma ponad połowę wszystkich udziałów w wydatkach na reklamę, podczas gdy prasie przypada niecałe 28%, radiu 7,5%, a Internetowi - jedynie 1,51%. Przekładając procenty na wydane kwoty telewizyjna reklama pochłonęła ponad 584 mln zł, prasa o połowę mniej, radio 37 mln, a Internet niecałe 15,5 mln.

W minionym półroczu najwyższe przychody z reklamy odnotowano w maju, w czerwcu ogólne przychody nieznacznie spadły, ale wciąż są na wysokim poziomie.

Zestawienie wydatków na reklamę internetowąKliknij, aby powiększyćZestawienie wydatków na reklamę internetowąWydatki na reklamę internetową zmalały - w ubiegłym miesiącu osiągnęły 1,51% całościowego udziału mediów w wydatkach na reklamę. Ten spadek nie jest jednak tak duży jak w marcu i kwietniu, kiedy zanotowano kolejno jedynie 1,49% i 1,34% udziału w całym reklamowym "torcie". Tym samym czerwcowe uczestnictwo e-reklamy w ogólnych wydatkach jest o wiele niższe niż w lutym, kiedy osiągnęło w badaniu rekordową wartość – 1,56%.

Przychody z reklam - porównanie miesięcyKliknij, aby powiększyćPrzychody z reklam - porównanie miesięcyWygląda na to, że reklama internetowa wciąż nie spotyka się z ogromnym zainteresowaniem reklamodawców. Optymistyczne jest jednak to, że jej udział w ogólnym rynku nie spada już drastycznie.

Podobnie jak dla Internetu, również dla telewizji maj okazał się najlepszym miesiącem, jeżeli chodzi o przychody z reklam. W porównaniu z majem, kiedy przychody osiągnęły wartość 700 mln zł, czerwiec był mniej udany – wartości spadły poniżej 600 mln zł.

Zbliżona sytuacja miała miejsce w przypadku reklamy radiowej i prasowej. Tym samym maj był najlepszym okresem dla promocji we wszystkich mediach.

Reklamami, na które firmy wydawały najwięcej, były promocje żywności (w czerwcu suma wydatków wyniosła ponad 260 mln zł). O połowę niższe kwoty osiągają promocje produktów do higieny i pielęgnacji ciała oraz usługi telekomunikacyjne.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.