AOL walczy ze spamem

AOL zmienił swoją politykę antyspamową. Według wcześniejszego regulaminu, koncern uznawał za spam jedynie niechciane wiadomości przesyłane pocztą elektroniczną. Wedle nowych zasad, spamem będa również niezamawiane informacje rozsyłane poprzez komunikatory internetowe oraz publikowane w "chatroomach".

Nowe rozporządzenie AOL wejdzie w życie 3 sierpnia i będzie dotyczyć jedynie obywateli Stanów Zjednoczonych. Szefowie firmy zaznaczają, że nie jest to wcale zmiana polityki firmy, a jedynie kosmetyczna poprawka regulaminu. Dzięki nowemu rozporządzeniu AOL będzie mógł wykluczyć z grona swoich użytkowników, a nawet pozwać do sądu tych, którzy przesyłają spam również innymi "kanałami" niż email.

Już od pewnego czasu AOL prowadzi kampanię antyspamową, której celem jest zmniejszenie ilości niechcianych wiadomości przesyłanych na konta klientów firmy. Firma pozwała już do sądu pierwszych "pocztowych" spamerów i domaga się od nich odszkodowań.