e-reklama odbija się od dna?

Expert Monitor opublikował kolejną edycję raportu "Wydatki reklamowe w mediach". Tym razem prezentowane są w nim dane za maj 2003 - z opracowania wynika, że udział wydatków na reklamę w Internecie w całym reklamowym "torcie" zwiększył się od kwietnia z 1,34 do 1,54%. To może niewiele, ale dynamika wzrostu jest całkiem obiecująca.

Wydarzenia
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
1,54% przekłada się na 17,9 mln zł - miesiąc wcześniej kwotę tę szacowano na 14,2 mln zł. Na pierwszym miejscu ponownie znalazła się telewizja - na reklamy w tym medium przeznaczono w kwietniu blisko 700 mln zł (czyli ok. 60% wszystkich wydatków na reklamę). Kolejne miejsca zajęły:

Kliknij, aby powiększyć- prasa (25%, czyli 299,2 mln zł)

- radio (7,46%, czyli 86,9 mln zł)

- outdoor (4,38%, czyli 51 mln zł)

- Internet

- kino (0,85%, czyli 9,8 mln zł).

Kliknij, aby powiększyćDane dotyczące wydatków na reklamę w Internecie przygotowała I-Metria. Podaną w raporcie wartość uzyskano obliczając liczbę kreacji reklamowych w Internecie w maju, a następnie, w oparciu o ogólnie dostępne cenniki określono średnią cenę kreacji (bez uwzględniania rabatów "pozacennikowych"). Na podstawie tych dwóch wartości wyliczono wartość wydatków na reklamę w Internecie.

Zdaniem Tomasza Wileńskiego z ClickAdu, wzrost wydatków na reklamę w Internecie rzeczywiście jest zauważalny "Rzeczywiście, ostatnio widać coraz większe zainteresowanie reklamą w Internecie. Myślę, że wpływ na to ma kilka czynników - pozytywne nastroje konsumentów, związane m.in. z planowanym wejściem Polski do UE, stale rosnąca liczba polskich internautów, ale także fakt, iż wiosna zwykle jest jednym z dwóch najlepszych okresów reklamowych w roku" powiedział nam Tomasz Wileński.

Wyraźny wzrost wydatków na reklamę w Internecie to dobra wiadomość - warto jednak zaznaczyć, że w marcu i kwietniu odnotowano wyraźny ich spadek (odpowiednio 1,49% i 1,34%), zaś udział reklamy internetowej w całym torcie w maju jest wciąż minimalnie niższy niż w lutym (1,56%). Tak więc w tej chwili mamy do czynienia raczej z odbiciem się od dna, niż z jakimś niespodziewanym zainteresowaniem się reklamodawców Internetem.

"Ostatnio zainteresowanie reklamą w Internecie jest coraz większe" potwierdza Paweł Respondek, PR manager portalu Onet.pl. Jego zdaniem, ma to związek m.in. z zakończeniem "wojny cenowej" prowadzonej do niedawna przez kilka najpopularniejszych stacji telewizyjnych - "Reklamodawcy nie mogą już liczyć w nich na atrakcyjne rabaty w telewizji i dlatego coraz chętniej reklamują się również w innych mediach" tłumaczy P. Respondek.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.