Google i Yahoo! rządzą

Blisko jedna trzecia wszystkich angielskojęzycznych użytkowników Internetu na świecie wykorzystuje serwis Google.com do wyszukiwania w Sieci informacji. W USA nadal przewagę nad Google utrzymuje jednak Yahoo!, wynika z badania comScore Media Metrix.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Za pośrednictwem Google dokonano w styczniu tego roku ok. 33% globalnej liczby operacji wyszukiwania danych w Internecie (dane te dotyczą wyłącznie języka angielskiego). Przewaga nad drugim w rankingu Yahoo! (wraz z jego "podserwisami") jest dość znaczna, bo aż 9-procentowa. Na dalszych pozycjach uplasowały się MSN.com (19%) oraz AOL (12%).

Nieco inaczej sytuacja wygląda wśród internautów w USA. Tam lepszy od Google'a (za pomocą którego dokonano w styczniu br. 23% operacji wyszukiwania) wciąż pozostaje Yahoo! (26%). Trzecie miejsce przypadło AOL-owi (20%), zaś czwarte – MSN.com (17%).

Google.com pozostaje natomiast niezagrożony na pozycji lidera, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie operacje wyszukiwania – bez podziału na języki. Za pośrednictwem Google dokonano aż 54,7% wszystkich wyszukiwań w światowym Internecie. Yahoo! pozostaje daleko w tyle z 22,1%.

comScore sprawdziło także, jakie zapytania najczęściej wpisywane są w okna wyszukiwarek. Okazało się, że przodują frazy dwuwyrazowe, których było aż 29,22%. Zapytania składające się z jednego słowa stanowiły 24,76%, zaś z trzech słów – 24,33% wszystkich zapytań.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.