Newslettery FT.com za 24 tys. USD

Władze serwisu internetowego dziennika ekonomicznego Financial Times planują poszerzenie swojej oferty o płatne newslettery, zawierające bardzo szczegółowe informacje oraz analizy najnowszych wydarzeń i trendów rynkowych.

Plany te ujawnił podczas ubiegłotygodniowej konferencji Interactive Media dyrektor operacyjny FT.com, Zach Leonard. Roczny koszt subskrypcji nowych newsletterów ma wynosić od 1600 do 24 tys. USD, w zależności od poziomu "dogłębności" zawartych w nich informacji.

Zdaniem władz FT.com, poszerzenie oferty o nową usługę, skierowaną głównie do banków inwestycyjnych oraz wyspecjalizowancyh w konkretnych dziedzinach ekonomistów, ma stanowić poważną konkurencję dla "strategii wertykalnych", stosowanych np. przez WSJ.com. "Jeżeli zaoferujemy naszym użytkownikom informacje na wysokim poziomie merytorycznym i napisane specjalnie z myślą o odbiorcach internetowych oraz dodamy do tego możliwość dostępu do ogromnej bazy materiałów archiwalnych, to nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy znaleźć na nie chętnych – nawet przy takich, stosunkowowo wysokich opłatach", twierdzi Zach Leonard.

Przedstawiciel FT.com poinformował jednocześnie, że liczba użytkowników płacących za dostęp do serwisu osiągnęła w tym tygodniu poziom 55 tysięcy. Firma testuje także wprowadzenie w USA mikropłatności za dostęp do pojedynczych artykułów.