Brytyjczycy wolą eBay

eBay jest najchętniej odwiedzanym przez Brytyjczyków serwisem e-commerce - wynika z najnowszego raportu Nielsen//Netratings. Informacja ta jest o tyle zaskakująca, iż mieszkańcy Wielkiej Brytanii "od zawsze" zdecydowanie częściej odwiedzali serwis Amazon.com.

Jest to pierwsza edycja publikowanego cyklicznie raportu Nielsen//Netratings, w której pierwszego miejsca w kategorii e-commerce nie zajął Amazon (raporty przygotowywane są od marca 2000 r.). Z opracowania wynika, że w ciągu roku (marzec '02 - marzec '03) oglądalnośc eBay zwiększyła się o 160% (do 6,8 mln odwiedzin) - w tym samym czasie oglądalność Amazon.com wzrosła tylko o 28% (do 6,1 mln odwiedzin)

Co ciekawe, eBay nie tylko zdołał przyciągnąć więcej użytkowników - osoby odwiedzające ów serwis mają jedną z najwyższych średnich "przebywania w serwisie" (przeciętny internauta spędza tam ponad godzinę).