Najlepsze e-relacje z inwestorami

Investor Relations Society ogłosiło po raz trzeci doroczne nagrody za najlepsze praktyki kontaktu z inwestorami poprzez serwisy internetowe. Swoje typy podali m.in. sami zainteresowani - inwestorzy instytucjonalni i prywatni, po raz pierwszy przyznano nagrodę europejską.

Do nagród w ośmiu kategoriach zgłoszonych było w roku bieżącym 500 firm. Ocena dokonuje się w oparciu o kryterium dostępności informacji inwestorskich, jej aktualności, łatwości nawigacji, poziomu interaktywności i zarazem intuicyjności rozwiązań zastosowanych w serwisie (m.in. drogi kontaktu z firmą), przejrzystego sformułowania i udostępnienia zasad corporate governance, informacji finansowych, aktualności, itp., itd.

Zdobywcą Grand Prix spośród grona firm indeksu FTSE 100 został serwis browary SAB Miller plc; wśród firm FTSE 250 - firma transportowa Geest (wyróżniony był Piklington); wśród mniejszych spółek publicznych zwyciężyła witryna Intec Telecom Systems. Inwestorzy instytucjonalni przyznali swoją nagrodę firmie ubezpieczeniowej Aviva. Nagrodę analityków zdobyła witryna "wielkiego tytoniu" BAT, firma ta zyskała także największe uznanie wśród prywatnych inwestorów. Nagrodę w kategorii "największa poprawa jakości internetowych relacji z inwestorami" zdobył inny "wielki tytoń" - Gallaher Group (skok był na tyle daleki, że firma ustąpiła ostatecznie tylko nieznacznie zwycięzcy wśród firm FTSE 100).

Po raz pierwszy przyznana została też nagroda europejska - uzyskał ją szwedzki koncern SCA, wyróżnienia otrzymały Adidas-Salomon AG, Bayer i Stora Enso. Jak mówił szef IRS, Andrew Hawkins wyjaśniając jej przyznanie, przejawem jednolitego kapitałowego rynku europejskiego powinna być także wspólne dążenie do przejrzystości w relacjach z inwestorami.

Ponadto jak zauważył - widoczna jest stała poprawa i ulepszania standardów komunikacji internetowej z inwestorami: to, za co można było dostać nagrodę w kontaktach przez Internet w roku ub. - w obecnym stało się standardem, a firmy, które chcą liczyć na nagrodę w roku przyszłym także będą musiały umożliwiać inwestorom dostęp do informacji poprzez stronę WWW w zakresie jeszcze szerszym i pełniejszym.

Investor Relations Society to organizacja skupiająca praktyków zarządzania relacjami z inwestorami. Oprócz przyznawania dorocznych nagród zajmuje się popularyzacją Internetu jako medium komunikacji poprzez stronę poświęconą dobrym praktykom w tym zakresie (www.irbestpractise.org). Partnerami nagrody są m.in. brytyjskie ministerstwo handlu i przemysłu; London Stock Exchange, Quoted Companies Aliance.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.