Co czwarty Polak internautą

TNS OBOP przedstawił wyniki marcowego badania Interbus. Według badania, 25% Polaków co najmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu. Najlepiej rozpoznawane marki to Onet, Wirtualna Polska i Interia. Dwie pierwsze zrównały się w badaniu znajomości wspomaganej.

Dostęp do Internetu deklarowało 32% badanych w marcu 2003 r. Za internautów w znaczeniu definicji IAB (tzn. korzystających co najmniej raz w miesiącu z Internetu) badanie uznało 25% wszystkich respondentów. 6% osób, które obecnie nie posiadają dostępu do Internetu, planuje uzyskać go w ciągu najbliższego półrocza.

W badaniu znajomości spontanicznej wyraźnie zwyciężył Onet (71%) przed Wirtualną Polską (56%), Interią (29%), RMF (19%) i Gazetą (liczoną razem z adresem Wyborcza.pl - 17%).

Z wortali poświęconych zagadnieniom informatycznym najwyższą rozpoznawalność spontaniczną miała witryna czasopisma Komputer Świat (5%), przed PC World (4%), Computerworld (4%)i Chip (2%).

W badaniu znajomości "ze wspomaganiem" (respondent miał do pomocy kartę ze znakami poszczególnych witryn internetowych) Onet.pl uzyskał wynik identyczny z Wirtualną Polską (94%); do czołowej dwójki zbliża się w tej klasyfikacji Interia (71%). Kolejne miejsca zajęły z identycznym lub bardzo podobnym wynikiem RMF (51%), Gazeta (liczona z adresem Wyborcza.pl - 51%), Era (49%) i PlusGSM (49%).

W grupie wydawnictw komputerowych najlepszą znajomością wspomaganą poszczycić może się Komputer Świat (29%) przed PC World (19%), Computerworld (18%) i Chipem (13%).

W pytaniu o "witrynę internetową z której badany korzystał w miesiącu poprzedzającym badanie" zwyciężył Onet.pl - 70%, przed Wirtualną Polską (63%), Interią (31%), Gazetą (22%), Erą (18%), RMF (16%). Z ciekawszych wyników: Rzeczpospolita - 9%, Panorama Firm - 8%, O2 - 7%, Yahoo! - 6%, Polityka i Wprost - po 4%.

Wśród witryn wydawnictw komputerowych zachowana została poprzednia kolejność, witryny uzyskały odpowiednio: Komputer Świat - 7%, PC World - 5%, Computerworld - 3%, Chip - 2%.

Z innych ciekawszych aspektów badania - w zestawieniu zaskakuje brak serwisu aukcyjnego Alegro. Wyniki uzyskane przez TNS OBOP są zbliżone do zaprezentowanych ostatnio przez Ipsos-Demoskop, szczegóły można porównać pod adresem http://www.cxo.pl/news/news.asp?id=54223 .

W badaniu udział wzięła reprezentatywna próbka 1007 Polaków powyżej 15 roku życia, wyniki znajomości i korzystania z witryn i Internetu oparte są na odpowiedziach 210 osób. Maksymalny błąd statystyczny wynosi zatem dla tej próby +/- 6,9%, dla całej próby +/- 3,2%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.