Google szuka w Amazon.com

Google i Amazon.com podpisały umowę, na mocy której największy sklep internetowy na świecie umieści na swojej stronie wyszukiwarkę Google oraz będzie korzystał z opracowanego przez jej operatora systemu AdWords.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Kliknij, aby powiększyćUmowa zakłada, że internauci odwiedzający stronę Amazon.com będą bezpośrednio z niej mogli przeprowadzić wyszukiwanie poprzez Google. Co więcej, sklep będzie również korzystał z technologii AdWords, umożliwiającej umieszczanie tzw. "sponsorowanych linków" (czyli de facto: reklam) w wynikach wyszukiwania.

Biuro prasowe Amazon.com poinformowało, że postanowienia zawarte w umowie zostaną wprowadzone w życie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Wcześniej Google podobne umowy zawarła m.in. z America Online, Ask Jeeves, Earthlink oraz Disney Co. Firma podaje, że w jej katalogu znajduje się obecnie ponad 3 miliardy stron WWW, zaś każdego dnia za pośrednictwem Google.com internauci przeprowadzają ponad 200 mln "wyszukań".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.