"Prawdziwy efekt" w Ad.net

Od pierwszego kwietnia w ofercie sieci reklamowej Ad.net znajdzie się badanie Prawdziwy Efekt, służace do pomiaru skuteczności internetowych kampanii reklamowych. Jest to połączenie audytu kampanii reklamowych oraz analizy postaw konsumenckich internautów, do których została skierowana konkretna kampania.

Badanie będzie przeprowadzane na witrynach zrzeszonych w Ad.net. Twórcami "Prawdziwego Efektu" są firmy firmy badawcze I-Metria oraz Global eMarketing - firmy zaprezentowały to narzędzie w listopadzie 2002 r. Badanie było już wykorzystawane przez reklamodawców w Polsce, jednak Ad.net jest pierwszym "reklamobiorcą", który będzie je miał w swojej ofercie. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli sprawdzić, w jakim stopniu środki przeznaczane przez nich na reklamę są efektywną inwestycją w promowaną markę.

Funkcjonowanie "Prawdziwego Efektu" opiera się na audycie internetowej kampanii reklamowej, realizowanym z wykorzystaniem systemu trackingowego GeMius oraz analizie postaw konsumenckich internautów, do których kampania została skierowana. Takie połączenie informacji umożliwia bardziej obiektywną ocenę skuteczności kampanii. System "Prawdziwy Efekt" aby działał, musi być jednak zainstalowany zarówno na stronie, na której znajduje się reklama, jak i na tej do której przekierowuje ona internautę.

Audyt kampanii dostarcza informacji o jej bezpośrednim efekcie: ilu internautów kliknęło na reklamie, ile wykonali wizyt i jak długo przebywali na danej stronie oraz o ścieżkach i profilach wizyt użytkowników na reklamowanej stronie czy CTR. Audyt dostarcza również informacji o tym, jak zachowywali się internauci na reklamowanej witrynie i czy nastąpiła realizacja założeń marketingowych kampanii (Post Click Analysis). W trakcie trwania kampanii przeprowadzane są również badania ankietowe online użytkowników witryn na których wyświetlana jest kampania.

"Wprowadzając do swojej oferty pomiar efektywności kampanii badaniem Prawdziwy Efekt chcemy spowodować zmiany w postrzeganiu reklamy online jako narzędzia służącego jedynie generowaniu reakcji bezpośredniej. Prawdziwy Efekt to najlepsze na rynku polskim badanie pozwalające ocenić jednocześnie wpływ reklamy internetowej na postrzeganie marki przez internautów oraz efekty bezpośrednie kampanii." - mówi Marek Rusiecki, Dyrektor Zarządzający Ad.net S.A.