Ściągnij w sklepie

Sześć sieci muzycznych sklepów detalicznych postanowiło połączyć siły w walce z morderczą konkurencją: wypalarkami płyt CD, bezpłatnymi serwisami P2P i obniżkami cen w hipermarketach. Konsorcjum o nazwie Echo będzie sprzedawać pliki z muzyką – do załadowania w sklepie lub przez Internet.

Wydarzenia
16 grudnia 2016 r.

Dnia 18 kwietnia 2016 roku upłynął termin implementacji nowych dyrektyw UE regulujących unijny system zamówień publicznych. Przepisy te zostały...

Zarejestruj się
27 stycznia 2017 r.

Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat problemów z prawami autorskimi we współczesnych  projektach IT oraz sposobach ich...

Zarejestruj się
Echo to wspólne przedsięwzięcie sieci Best Buy, Tower records, Virgin Entertainment Group, Wherehouse Music, Hastings Entertainment oraz Trans World Entertainment. Firma ta ma przygotować technologię umożliwiającą sklepom oferowanie do załadowania na urządzenie przenośne lub komputer pojedynczych utworów.

"Chcemy dotrzeć z muzyką w formacie cyfrowym na rynek masowy do milionów klientów. Coś takiego jeszcze się nie zdarzyło" - mówi dyrektor wykonawczy Echo Dan Hart.

W ubiegłym roku wielkie wytwórnie poniosły prestiżową porażkę, wystawiając do walki z darmowymi serwisami P2P swoje płatne muzyczne serwisy internetowe. Popularnością witryn typu KaZaA wytwórnie tłumaczą także ogólny spadek sprzedaży płyt. Ucierpiały także muzyczne sklepy detaliczne. Jednak w ich przypadku część winy ponoszą hipermarkety typu WalMart, prowadzące wojnę cenową. Konsorcjum Echo ma być szansą na ponowne pozyskanie sympatii konsumentów i silniejsze związanie z wytwórniami.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.