Spójniejszy rynek rozwiązań call center dla małych i średnich

Wind Telecom podpisał z Genesys porozumienie, na mocy którego będzie certyfikowanym integratorem rozwiązania Genesys Contact Centre, dedykowanego małym i średnim firmom. Firma będzie posiadała więc w ofercie obok swojego autorskiego rozwiązania produkt konkurencyjny.

Wind Telecom producent i integrator systemów komunikacyjnych w Polsce zostanie partnerem o statusie Premier Value Added Reseller (Enterprise) firmy Genesys Telecommunications Laboratories. Wind Telecom będzie dostawcą i integratorem rozwiązań dla contact centers i zarządzanie relacjami z klientem (CRM) tej firmy. Wind Telecom, będzie oferował i wdrażał zarówno Genesys Express (rozwiązanie dla MSP), jak i Genesys Suite 6, natomiast Genesys będzie wspierał Wind Telecom w programach treningowych.

Firmy badawcze przewidują znaczny rozwój rynku telefonicznych centrów obsługi klienta - przy czym np. według danych Datamonitor - najdynamiczniej rośnie liczba małych contact centers. Obecnie centra zatrudniające od 10 do 30 konsultantów to 47% wszystkich centrów w EMEA; ten udział ma się zwiększyć do 56% w roku 2007.

Wind Telecom i Genesys informowały późną jesienią, kolejno, o wprowadzeniu na rynek rozwiązań dla MSP: polska firma wprowadziła system oparty na swoim Contactis Call Center, a Genesys – Genesys Express. Wind Telecom informowało wówczas, że jego rozwiązanie jest dostępne od 100 tys. zł, a prace nad przygotowaniem - ustandaryzowaniem i przystosowanie do tego segmentu MSP - w ciągu półtora roku pochłonęły 0,5 mln USD.

Czy zatem najnowszy komunikat może dowodzić, że Wind Telecom, spasował jeśli chodzi o rynek MSP? „Nie, absolutnie nie – segment MSP to w dalszym ciągu nasz podstawowy obszar działalności. Kontrakt z Genesys nam w tym wcale nie przeszkadza” – powiedział Marcin Zygmunt, dyrektor sprzedaży w Wind Telecom.

„Proszę zauważyć, że kontrakt dotyczy również dystrybucji „dużego” rozwiązania Suit 6. Genesys Express jest co prawda oprogramowaniem podobnej kategorii co nasze autorskie rozwiązanie, ale nasza główna korzyść – zwiększone obroty – wynika z wprowadzenia do oferty właśnie Suite 6. Ponadto różnice pomiędzy naszymi rozwiązaniami dla MSP jednak istnieją: w kwestii funkcjonalności, niekiedy też klienci (np. polskie oddziały korporacji zagranicznych) w doborze dostawcy oprogramowania kierują się zaleceniami korporacyjnymi – a zdarza się to, bo Genesys to niekwestionowany lider na rynku” – komentuje Marcin Zygmunt.

Według przedstawiciela Wind Telecom, firma planuje w bieżącym roku dokonać od kilkunastu do ponad dwudziestu wdrożeń swojego rozwiązania contact center dla MSP, i sprzedać co najmniej kilka wdrożeń GE.