Neostrada za pół ceny
- Krzysztof Kozerski,
- 14.01.2003, godz. 13:57
Poważne kłopoty związane z użytkowaniem mocno reklamowanej przez TP SA usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu - Neostrada Plus, sprawiły iż firma postanowiła obniżyć o 50% styczniowy abonament za tę usługę.
"Przyczyną nieprawidłowości w użytkowaniu tej usługi były problemy techniczne. W listopadzie 2002 roku system obsługujący Neostradę utracił stabilność, co spowodowało większą ilość awarii. Dlatego zdecydowaliśmy się na wymianę routerów usługowych. Planujemy zakończenie tej wymiany w pierwszym kwartale 2003 roku. Dzięki podjętym przez TP SA doraźnym wymianom, nasi klienci już odczuli wyraźną poprawę w dostępie do Sieci" – tłumaczy Witold Rataj, rzecznik operatora.
Mimo iż początkowo usługa działała dość nieźle, to problemy pojawiły się pod koniec roku – ich apogeum miało miejsce w listopadzie i grudniu, co zresztą przyznaje Rataj. "Najgorzej sytuacja wyglądała w listopadzie; usługa nie działała wówczas prawidłowo nawet przez kilka godzin dziennie" – mówią jej użytkownicy. "Przerwy w dostępie do Sieci zdarzały się nawet kilka razy na dobę, były długotrwałe i kłopotliwe" – zgodnym chórem skarżą się użytkownicy Neostrady.
Z faktem nieprawidłowego działania usługi zgadza się także Witold Rataj: "Usługa Neostrada Plus została wprowadzona w lipcu 2002 roku i działała prawidłowo. Lokalne problemy, które występowały głównie w Warszawie, były rozwiązywane na bieżąco. Kiedy jednak pojawił się problem systemowy (na szerszą skalę), zdecydowaliśmy się wymianę sprzętu".
Aby nie drażnić potencjalnych klientów, operator wstrzymał wszechobecną ostatnio kampanię reklamową Neostrady Plus i nakłania przyszłych jej użytkowników, aby wstrzymali się z jej instalacją do czasu kiedy nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu zostaną zażegnane. Operator nie ma jednak do zaoferowania klientom żadnej zastępczej czy tymczasowej usługi.
Aby złagodzić nastroje abonentów, TP SA podjęła niedawno decyzję o doraźnym obniżeniu opłat za korzystanie z Neostrady. "Trudności z Neostradą występują okresowo i nie uniemożliwiają całkowicie dostępu do Internetu. Chcąc zrekompensować użytkownikom niedogodności wynikające z awarii, TP SA obniżyła o 50% styczniową opłatę abonamentową oraz o 10% lutową" – tłumaczy rzecznik operatora.
Jak zgodnie twierdzą jednak abonenci Neostrady, zamiast doraźnej obniżki abonamentu woleliby, aby usługa zapewniała stały dostęp do Internetu, do czego zresztą jest przeznaczona, a jak widać swojego zadania do końca nie spełnia.
Pytanie czy w sytuacji, gdy usługa nie cieszy sie dobrą opinią, a informacje takie rozchodzą się z prędkością błyskawicy, operatorowi uda zrealizować ambitny plan pozyskiwania abonentów Neostrady o którym mówi Witold Rataj: "Około 13 tysięcy klientów Telekomunikacji Polskiej korzysta obecnie z dostępu do Internetu za pośrednictwem usługi Neostrada Plus. Planujemy, że do końca 2003 roku będziemy mieli 190 tys. użytkowników wszystkich usług opartych na technologii ADSL."