Amerykańscy wydawcy on-line mają się dobrze

W trzecim kwartale br. średnio o 36%, wzrosły dochody internetowych wydawców.

Badania przeprowadzone przez amerykańską Online Publishers Association na osiemnastu wydawcach treści internetowych, w tym New York Times Digital, Wall Street Journal Online, USAToday.com oraz SportingNews.com, wykazały, że w porównaniu z rokiem ubiegłym, wzrosły także dochody internetowych wydawców pochodzące z reklamy – średnio o około 24%.

W badanej grupie wydawców, dochody w III kwartale br. wzrosły średnio o 47% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. W stosunku do całego roku 2001, dochody te w pierwszych dziewięciu miesiącach 2002 były wyższe aż o 36%.

Znaczący wzrost dochodów z reklam w swoich serwisach internetowych odnotował Washington Post Company. W trzecim kwartale br. były one większe o 51% niż w III kwartale ub. roku, zaś w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku, aż o 50% większe niż w całym roku ubiegłym.

New York Times Digital ze swoimi serwisami NYTimes.com oraz Boston.com, zarobił w III kwartale 27% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Dochody w trzecim kwartale zwiększyły także Knight Ridder Digital oraz Tribune Interactive – odpowiednio o 36 i 32%.