Czym się spamuje

Brightmail, producent oprogramowania anty-spamowego przedstawił wyniki monitoringu natężenia spamu za październik br. Największą cząść niezamawianych wiadomości stanowią oferty usług i produktów finansowych, najbardziej uaktywnili się od ub. roku porno-spamerzy.

W październiku br. na skrzynki chronione przez Brightmail w próbnej sieci dokonano 5,352 mln unikalnych ataków spamowych. To ok. 70 tys. więcej niż odnotowano w ub. miesiącu i 3,5 raza więcej niż przed rokiem.

W październiku br. największą część z odnotowanego spamu stanowiły wiadomości zawierające informacje o usługach i produktach finansowych – ok. 36%. Niewiele mniej było niezamawianych wiadomości marketingowych z ofertami innych produktów – 31%. Na trzecim miejscu znalazły się wiadomości oferujące dostęp do treści pornograficznych. Oznacza to znaczne uaktywnienie się porno-spamerów: w październiku ub. roku ta kategoria stanowiła zaledwie 5% odnotowanego spamu.

Znacznie mniej jest natomiast spamu m.in. z informacjami i ofertami o zdrowiu (4%), sposobach spędzania wolnego czasu (2%), internecie (2%), czy religii (2%).