Start Q-netu

Dziś uruchomiona została nowa sieć e-reklamowa - Q-net, należąca do ClickAd, łączącego dotychczas funkcje właściciela sieci reklamowej i brokera. Q-net grupuje obecnie kilkadziesiąt znanych witryn internetowych – m.in. MTV, National Geographic, Maxim oraz Expander.

Powołanie, czy raczej wydzielenie Q-net, oznacza uporządkowanie struktury organizacyjnej ClickAd – brokera reklamy internetowej – który jest właścicielem nowej sieci. "Od początku dążono do tego, aby obie firmy skupiały się na odrębnych zadaniach: ClickAd będzie odpowiedzialny za pozyskiwanie reklamodawców, natomiast zadaniem Q-netu.pl będzie sprzedaż powierzchni reklamowej w Internecie. Decyzja o uruchomieniu Q-net została podjęta w oparciu o rzeczywiste wyniki finansowe i istniejącą współpracę z liczącymi się klientami m. in. OMD, Mediacom, MindShare, CR Media, Optimedia, Zis, Adserver Media" – tłumaczy Maciej Sobierajski, Dyrektor Generalny ClickAd.

Q-net.pl współpracuje z pond czterdziestoma witrynami internetowymi - do sieci należą m.in. Elfin.pl, Biznesnet.pl, Eurobankier.pl, Biznespolska.pl, MediaRun.pl, e-prawnik, e-Fund, Życie Warszawy, Warsaw Voice oraz MTVclassic.pl. Wszystkie witryny zrzeszone w Q-net są odwiedzane przez ponad 2 000 000 unikalnych użytkowników, oraz notują ponad 12 000 000 odsłon wszystkich stron miesięcznie. W Polsce konkurencję dla sieci Q-net stanowią Ad.net, ARBOmedia i IDMnet, które grupują po ok. 100 serwisów internetowych każda. Współpracują one już od dawna na rynku w zakresie wypracowania standardów badania profili internautów (badanie "Prawdziwy Profil"), zapewne Q-net powinien wkrótce ogłosić akces do tego typu inicjatyw. Zasadniczo posiadają też podobną strukturę właścicielską, organizacyjną, tzn. sieć reklamowa jest powiązana z dużym brokerem reklamy – w przypadku Ad.net są to CRMedia, ARBOmedia – Integrated Media Sales. Inaczej wygląda natomiast sprawa z IDMnet (historyczne rozwinięcie akronimu to Internetowy Dom Mediowy), wchodzącym w skład Grupy Super Media.

Przygotowaniem serwisu Q-net.pl zajęła się firma Media Run Group. Serwis jest oparty o system do zarządzania treścią CRM Enginix.

Więcej informacji:

http://www.q-net.com.pl