Pół miliona minut dziennie

Onet i Energis osiągają już pierwsze przychody z usługi OnetKonekt. Poprzez nowo uruchomiony ogólnopolski numer dostępu do sieci internauci „wydzwaniają” dziennie już ok. 500 tys. minut.

Daleko jeszcze do osiągnięcia celów biznesowych, ale udostępniona przed dwoma tygodniami usługa może być już określana jako rynkowy sukces. Onet i Energis zakładają, że numer 020 95 80 w ciągu pierwszych sześciu miesięcy działania skupi 10-15% rynku połączeń modemowych w Polsce. Rynek ten oceniany jest na około 7 miliardów minut „wydzwanianych” rocznie przez połączenia dial-up. Onet.pl i Energis szacują, że wartość tego rynku w roku 2002 wyniesie ok. 500 mln złotych.

Numer uruchomiony przez Onet i Energis jest alternatywą dla usług 0-202122 Telekomunikacji Polskiej, ale nie stanowi bezpośrednio konkurencyjnej oferty dla operatora. TP SA, jako trzecia strona przedsięwzięcia, również zarabia na usłudze, bo to właśnie przez jej łącza użytkownicy uzyskują dostęp do sieci szkieletowej Energisu. Firmy nie ujawniają jak dzielone są przychody. Twierdzą jedynie, że przyjęto „partnerski model rozliczeń”, popularny już w kilku innych krajach. Jest to prawdopodobnie pierwsza tego typu umowa w Polsce.

Na wniosek dostawców usług internetowych i firm zarządzających największymi polskimi portalami kwestią nowych regulacji dotyczących podziału wpływów generowanych przez użytkowników Internetu ma się zająć wkrótce Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.