Wyciszony 11 września

W pierwszą rocznicę terrorystycznego ataku na USA internetowe serwisy informacyjne powracają do tych wydarzeń. Oprócz publikacji dużej liczby informacji i wspomnień, wiele serwisów postanowiło ograniczyć tego dnia ilość reklam na swoich stronach, aby – pomimo zwiększonego zainteresowania odbiorców - w ten sposób nie zarabiać na smutnej rocznicy.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Sieć po atakuKliknij, aby powiększyćSieć po ataku Władze największej na świecie firmy internetowej, America Online zapowiedziały, że w dniu dzisiejszym zastąpią większość wyświetlanych u siebie komercyjnych bannerów reklamowych, bannerami upamiętniającymi wydarzenia sprzed roku. Podobne działania zapowiedziały witryny CompuServ i Netscape.com; na ich stronach ograniczona zostanie dziś ilość reklamowych okienek pop-up. Yahoo! - jedna z najczęściej odwiedzanych witryn na świecie zmieniła na dzisiejszy dzień wygląd i „klimat” swojej strony głównej. Kolorowy i żywy zazwyczaj interfejs Yahoo!, dziś skomponowany jest z odcieni szarości i nie ma na nim reklam. Yahoo! ogranicza dziś również ilość maili reklamowych. Także spersonalizowane strony My Yahoo! nie krzyczą dziś reklamami.

Hołd ofiarom 11 września oddają dziś nie tylko firmy internetowe. Giełdy za oceanem zaczną działać o godz. 17, podczas gdy giełdy europejskie uczczą pamięć 11 września o godz. 14.46 dwoma minutami ciszy. Cantor Fiztgerald, który w zamachu na World Trade Centrer stracił 658 z 970 pracowników, zamyka na dziś swoje biura, a jego oddział internetowy przestanie działać o godz. 16 czasu polskiego. Jedna z większych sieci telewizyjnych, News Corp. nie będzie dziś nadawała reklam, a wiele dużych koncernów zrezygnowało dziś z prowadzenia swych kampanii reklamowych. Inny amerykański potentat telewizyjny, ABC także nie będzie emitował dziś reklamowych spotów. E.W.Scripps na swych czterech kanałach, od 14.30 przez dwie godziny, emitować będzie czarny ekran.

Rocznicę ataków terrorystycznych upamiętnią także linie lotnicze. Pracownicy United Airlines i American Airlines, których samolotów użyto do przeprowadzenia zamachów, nosić będą pamiątkowe wstążeczki, zaś piloci poproszą pasażerów o minutę ciszy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.