Pop-upy mało popularne

Tylko nieco ponad 9% amerykańskich reklamodawców on-line decyduje się na reklamę typu pop-up.

Z najnowszego raportu opublikowanego przez Nielsen/NetRatings wynika, że zaledwie 9,2% nabywców reklam w Sieci, decyduje się na okienka pop-up lub pop-under. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. reklamodawcy „opublikowali” nieco ponad 11,3 mld tego typu reklam. To zaledwie 2% rynku reklamy on-line w USA w tym czasie.

Najwiekszym pop-upowym reklamodawcą jest X10, serwis e-commerce sprzedający m.in. elektronikę użytkową, który swoim użytkownikom serwuje znaczną ilość pop-upów w zamian za obniżkę ceny produktów. X10 w 2002 roku wyemitował już ponad 1 mld pop-upów. Blisko o połowę przewyższa to liczbę reklam typu pop-up Orbitza, serwisu podróżniczego linii lotniczych (687 mln odsłon reklamowych w okresie od stycznia do lipca).

W pierwszej połowie br. 84% wszystkich reklam typu pop-up użyto w kampaniach bezpośrednio ukierunkowanych na wzrost sprzedaży, reszta przypada na kampanie wizerunkowe. Ponad 58% pop-upów przekierowywało użytkowników na strony internetowe reklamodawcy, podczas gdy 26% zawierało zachęty mające podnieść poziom sprzedaży.