Nowa kampania Gazeta.pl

Dzisiaj ruszyła nowa kampania wizerunkowa portalu Gazeta.pl. Kierowana do tej samej grupy docelowej i posiadająca z grubsza podobne cele, „Bądź ciekaw” jest na szczęście odmienna w sferze wizualnej od poprzedniej, niezapomnianej kampanii „A ty w ryj dostaniesz”.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Kampania pod hasłem „Bądź ciekaw” będzie przeprowadzona w mediach we wrześniu. Jako grupę docelową uznano osoby powyżej 20-roku życia, z wyższym lub średnim wykształceniem. Cele są raczej uniwersalne: budowa zasięgu, promocja produktów i wzrost zasięgu.

Do reklamy portalu „oddelegowano” takie serwisy jak praca, sport i wiadomości, usługi – jak chat i poczta i serwis moto. Gazeta nie zdecydowała się więc na promocję własnych płatnych rozwiązań; tj. konkretnie Archiwum. Wydaje się więc, że z grubsza przed autorami kampanii postawiono te same cele jak przed twórcami poprzedniej, raczej kontrowersyjnej kampanii znanej z hasła „A ty w ryj dostaniesz”. Cały czas zatem Gazeta.pl dobija się o przynależne jej, według wszelkiego prawdopodobieństwa, mierząc zaangażowane środki finansowe i potencjał redakcyjny portalu, miejsce w czołówce polskiej sceny portalowej. Niedawno I-Metria przedstawiła wyniki badania na panelu polskich użytkowników domowych Internetu; wynika z niego, że Gazeta.pl posiada 15% zasięg wśród użytkowników domowych, przegrywa więc pod tym względem np. z O2.pl (20%), Yahoo! (18%). Do pierwszej trójki Onet – WP – Interia – dzieli ją odległość bardzo duża. Być może jednak Gazeta.pl uzyska lepsze wyniki w badaniu na panelu Praca”.

W aktualnej kampanii wykorzystane zostaną bilboardy w 10 największych miastach Polski (1050 sztuk), citylighty przystankowe (400 sztuk), ponad 200 ekranów kinowych (powierzchnię outdoor dostarczy pozostający w grupie AMS). W prasie i Internecie Gazeta.pl będzie reklamowała się poprzez własne media (papierową Gazetę Wyborczą i magazyny kolorowe (np. Wiedza i Życie, Poradnik Domowy z Grupy Agora oraz serwis „kampanijny” w portalu Gazeta.pl).

Koncepcję kampanii stworzyła Agencja Corporate Profile DDB. Przy jej realizacji z portalem współpracowało studio filmowe „Film Republic”, Agencja Gazeta (zdjęcia), AMS (outdoor), RMB – (kino).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.