Winni jednak internauci?

Coraz większa popularność serwisów peer-to-peer przyczyniła się do wyraźnego spadku sprzedaży płyt CD – wynika z raportu przedstawionego przez RIAA (organizację skupiającą koncerny fonograficzne).

Wydarzenia
16 grudnia 2016 r.

Dnia 18 kwietnia 2016 roku upłynął termin implementacji nowych dyrektyw UE regulujących unijny system zamówień publicznych. Przepisy te zostały...

Zarejestruj się
27 stycznia 2017 r.

Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat problemów z prawami autorskimi we współczesnych  projektach IT oraz sposobach ich...

Zarejestruj się
Raport przygotowany został przez Hart Research Associates. Czytamy w nim, iż 41% użytkowników sieci P2P przyznaje, że od kiedy pobierają muzykę z Internetu, to kupują mniej płyt. Jedynie 19% powiedziało zaś, że korzystanie z serwisów wymiany plików spowodowało, że kupują więcej płyt niż wcześniej. Zdaniem przedstawicieli RIAA, wyniki raportu wyraźnie potwierdzają konieczność kontynuowania walki z serwisami udostępniającymi pliki MP3 w Internecie.

Co ciekawe, wyniki raportu zupełnie rozmijają się z wnioskami wynikającymi z opublikowanych kilka tygodni wcześniej raportów, przygotowanych przez Forrester Research oraz Jupiter Media Metrix. Według analityków FR, nie ma żadnych dowodów na to, że korzystanie z serwisów P2P w jakikolwiek sposób wpływa na kupowanie płyt CD. Wyniki raportu JMM były jeszcze ciekawsze – wedle nich, internauci korzystający z serwisów typu KaZaA czy Morpheus więcej niż inni użytkownicy Sieci wydają na wydawnictwa płytowe. 34% osób wymieniających pliki za pośrednictwem sieci P2P stwierdziło, że od czasu, gdy zaczęły z nich korzystać wydają więcej na wydawnictwa płytowe. Tylko 15% internautów wydaje na płyty mniej, od kiedy zaczęło korzystać z możliwości wymiany plików muzycznych.

Raport Hart Research Associates opracowany został na podstawie ankiety wypełnionej przez 860 użytkowników Internetu w wieku od 12 do 54 lat.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.