Cel: konwersja pre-paid
- 31.07.2002, godz. 06:37
Zadłużeni europejscy operatorzy komórkowi kierują coraz częściej swoją uwagę na przynoszący zbyt małe zyski segment usług pre-paid - donosi w nowym raporcie poświęconym telefonii komórkowej IDC.
IDC wskazuje, że większość europejskich operatorów boryka się obecnie z problemami zadłużenia, powstałego w wyniku ponoszenia ogromnych kosztów licencji UMTS. Według analityków IDC, operatorzy coraz uważniej przypatrują się więc mniej zyskownwemu segmentowi klientów usług przedpłaconych. W niektórych, nieodosobnionych zresztą przypadkach, klienci pre-paid stanowią 80% wszystkich użytkowników danej sieci. Jednocześnie przynoszą oni średnio tylko około 20% przychodów.
Doprowadzenie do zmiany statusu rzeszy łącznie 170 mln klientów pre-paid w Europie Zachodniej stanowi obecnie jeden z głównych celów operatorów. Użytkownicy ci podnoszą średni koszt pozyskania klienta i zawyżają wskaźnik rezygnacji z usług (churn) w stopniu znacznie większym niż operatorzy się początkowo spodziewali – napisano w raporcie IDC.
W związku z tym m.in. wielu operatorów oferuje niektóre usługi, jak MMS, jedynie użytkownikom abonamentowym. To na razie jeden z głównych sposobów nakłonienia klientów pre-paid do konwersji.