ComArch w Dubaju

ComArch podpisał kolejny zagraniczny kontrakt na wdrożenie systemu dla telekomunikacji TYTAN - tym razem klientem spółki jest Dubai Internet City. Krakowska spółka usilnie walczy o referencje na rynkach zagranicznych.

Na terenie Dubai Internet City działa 300 firm technologicznych i internetowych, w tym - w założeniu długoterminowo - m.in. Microsoft, Oracle, Canon czy Compaq, centrum posiada największą obecnie na świecie sieć VoIP. Wdrożenie w bliskowschodnim centrum technologii informatycznych i telekomunikacyjnych obejmie moduły TYTAN Billing System, TYTAN Web Care, a także TYTAN Mediation Device, które mają współpracować z systemem telekomunikacyjnym DIC. We wdrażanym rozwiązaniu moduł Tytan Mediation Device jest odpowiedzialny za zbieranie danych z sieci stacjonarnych oraz pakietowych. TYTAN Billing System w sposób konwergentny rozlicza wszystkie oferowane usługi. Klienci natomiast obsługiwani są zarówno w sposób tradycyjny poprzez Tytan Customer Care, mają też możliwość samodzielnej obsługi poprzez Internet. Zakończenie projektu planowane jest na koniec września. Partnerem ComArchu przy realizacji tego projektu jest firma ITSC@ z Emiratów Arabskich.

To nie jedyny „tytanowy” kontrakt krakowskiej spółki. Na początku lipca ComArch donosił już o innym zagranicznym wdrożeniu: spółka podpisała umowę na wdrożenie i outsourcing systemu billingowego TYTAN z Terra Telecommunications z Miami na Florydzie. Amerykański kontrakt przyniósł ComArchowi 0,72 mln USD. „Nisza małych i średnich operatorów w USA jest dla nas szczególnie interesująca. Wynika to m.in. z faktu oferowania systemu w atrakcyjnym kosztowo modelu ASP. Trudniejszym rynkiem jest rynek niemiecki, chociaż i tam posiadamy już wdrożenie Tytana – w spółce Deutsche Telefon und Marketing Services (największy w Niemczech operator tzw. sieci inteligentnych obsługujących numery 0800..., 0700..). ComArch jest jeszcze na rynkach zagranicznych w fazie walki o referencje, chociaż z sukcesami zaczynamy uczestniczyć tam w coraz większych przetargach na systemy telekomunikacyjne” – powiedział Christophe Debou, członek zarządu ComArch S.A.

Wraz ze zmianami w polskim prawie telekomunikacyjnym i liberalizacją trybu przyznawania koncesji telekomunikacyjnych, coraz ciekawiej zaczyna także przedstawiać się polski rynek operatorów lokalnych. ComArch oferuje tu TYTANA w modelu ASP, umożliwiając korzystanie z systemu billingowego bez znacznych inwestycji koniecznych przy tradycyjnym wdrażaniu systemu u klienta. Wdrożenie takiego systemu zakończyło się już u warszawskiego operatora dataCOM.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.