Polacy znaleźli sposób na... odblokowywanie reklam w sieci

Czy wynalazek z Polski spowoduje trzęsienie ziemi w branży reklamy internetowej? Warszawska spółka IT Cloud Technologies opracowała technologię UnBlock, pozwalającą na wyświetlanie reklam u internautów, którzy w swoich przeglądarkach zainstalowali wtyczki blokujące (adblockery).

UnBlock czeka już na otrzymanie patentu od Urzędu Patentowego RP, docelowo ma zostać objęty ochroną patentową również poza granicami naszego kraju, między innymi w Stanach Zjednoczonych. To narzędzie pozwala wydawcom ponownie wyświetlić każdy format reklamowy, z powodzeniem działa też w modelu programmatic buying oraz oferuje wsparcie dla reklamy wideo. Spółka szacuje, że w Polsce reklamę online blokuje około 7 mln użytkowników. Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, powiedział: "od początku naszej działalności dążyliśmy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, czyli wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność, bez stosowania agresywnych formatów reklamowych".

Kliknij, aby powiększyć

Do tej pory żadnej firmie na świecie nie udało się wypracować rozwiązania, które pozwoliłoby uporać się z wtyczkami blokującymi reklamy, generującymi rok do roku miliardowe straty. Rozwiązanie oferowane przez Cloud Technologies zapewne nie wszystkim przypadnie do gustu, ale serwowana w ten sposób reklama będzie lepiej dopasowana i – co najważniejsze – zostanie przygotowana tak, aby nie spowalniać wczytywania i działania stron internetowych. Stanie się to za sprawą platformy Big Data, która analizuje zachowania internautów i w ten sposób dokonuje anonimowego profilowania reklamy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.