Polska wyrasta na potęgę m-commerce w Europie

Do 2018 roku Polska będzie liderem m-commerce w Europie pod względem wartości per capita - tak głosi informacja z biuletynu Polskiej Izby Handlowej. Wniosek? Polacy kochają zakupy online!

Polska wyrasta na potęgę m-commerce w  Europie

Sklepy, które dostosowały swoje narzędzia do zakupów mobilnych już kilka lat temu, teraz czerpią zyski z tego tytułu. Wielu przedsiębiorców „przespało” jednak swoją okazję, nie wierząc w przyszłość zakupów elektronicznych za pomocą smartfonów. Jak podaje Patrycja Sass-Staniszewska, Członek Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 roku szacowana była na ok. 30-36 miliardów złotych, z czego (według analityków mGenerator.pl) sama wartość rynku mobilnego wyniosła w zeszłym roku aż 2,5 mld złotych! Jeśli trend utrzyma się, krajowy rynek może wyprzedzić rynki m-commerce takich krajów jak Dania, Norwegia, Austria czy Wielka Brytania.

Polska wyrasta na potęgę m-commerce w  Europie

Z raportu „E-commerce w Polsce 2015”, przygotowanym przez Gemius na zlecenie e-Commerce Polska, wynika, że do zakupów przez internet użytkowników smartfonów motywują: dostępność przez całą dobę (92%), łatwość porównywania ofert (86%) oraz atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych (82%). Natomiast na pytanie „Co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów przez internet?” aż 61% badanych użytkowników smartfonów odpowiedziało „niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych”.