Kaloka, czyli jak szwajcarska poczta pomaga e-commerce

Swiss Post zakłada platformę dla małych firm prowadzących sprzedaż online. Ma ona obsługiwać cały proces handlowy - zaczynając od sklepów internetowych, kończąc na logistyce.

Platforma ta zwie się Kaloka. Podobnie jak i w każdym innym kraju, tak i w Szwajcarii nie ma problemu z założeniem sklepu online, jednak jest problem z osiągnięciem sukcesu w tym biznesie. Właściciel musi zadbać nie tylko o stronę online, ale i marketing, obsługę klienta, wysyłkę zamówienia, itp. Mniejsze firmy nie zawsze mają na to odpowiednie środki i to właśnie im chce pomóc szwajcarska poczta. Aktualnie do współpracy zgłosiło się 45 sprzedawców, a pomoc poczty polega m.in. na dostarczaniu kupionych przez klienta towarów w czasie 3-4 godzin od zamówienia. Dotyczy to jednak tylko Berna.

Kaloka, czyli jak szwajcarska poczta pomaga e-commerce

Jednym z ciekawszych pomysłów jest sugerowanie sms-em, jakie towary mogłyby interesować klienta. To rozwiązanie przeznaczone dla tych osób, które nie mają czasu, aby osobiście sprawdzić asortyment oferowany przez dany sklep online. Kaloka oficjalnie ruszy 15 września 2016 i jeżeli odniesie sukces, będzie rozwijana.