Firmy motoryzacyjne największymi reklamodawcami w Niemczech

385 milionów euro - tyle właśnie wydały w 2015 roku niemieckie firmy motoryzacyjne na reklamy online. A jakie jeszcze branże naszych zachodnich sąsiadów inwestują w reklamowanie się w sieci?

W 2015 roku niemieckie firmy wydały łącznie na reklamy online ponad 2,53 miliarda euro. Lwią część - 668 milionów - zainwestowały firmy w reklamy określone jako "różne" - dotyczące one np. imprez, koncertów czy wydarzeń sportowych. W konkretnych branżach dominuje wspomniana motoryzacja - 385 milionów, a za nią znalazło się e-commerce. Na reklamy sklepów online i usług przez sieć wydano 310 milionów euro. Reklamy usług innego typu pochłonęły 246 milionów.

Kliknij, aby powiększyć

Branża finansowa to miejsce piąte i wydatki rzędu 244 milionów, po niej telekomunikacja - 179 milionów i media - 160 milionów. Podsumowując zestawienie, warto zauważyć, że na reklamy motoryzacyjne wydano więcej o 54 miliony niż w roku 2014, a na komunikacyjne i media o odpowiednio 7 i 6 milionów, jednak w pozostałych branżach odnotowano spadek wydatków na reklamy - największy w sektorze e-commerce, gdzie wydano - w stosunku do 214 roku - ponad 80 milionów euro mniej.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.