Zyski z reklam online - obecne i przewidywane u największych

xray hand

Niedawno ukazało się u nas zestawienie dziesięciu największych graczy na rynku internetowych reklam online, gdzie pokazany był ich procentowy udział w globalnym rynku. Teraz czas pokazać, na jakie kwoty się to przekłada.

Wydarzenia
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Wyświetlanie reklam

Jak pokazało to zestawienie, Google dominuje, mając niemal 31% udziału, co przekłada się na około 9 miliardów dolarów zysku. Jednak więcej udało się zarobić Facebookowi - mimo udziału wynoszącego tylko 12%. Portal Marka Zuckerberga na wyświetlaniu reklam zarobił ponad 17 miliardów USD. Na trzecim miejscu znalazł się chiński Alibaba, który uzyskał na reklamach 6,4 miliarda, a kolejna firma na liście - Baidu - 2,1 miliarda. Pierwszą piątkę zamyka Twitter - 1,9 miliarda. Z dalszych firm ujawniono wpływy z reklam Yahoo - 1,67 miliarda oraz Sohu - 0,5 miliarda.

Kliknij, aby powiększyć

Wyszukiwanie

We wpływach z wyszukiwania Google oczywiście miażdży konkurencję - zarobiło na tym ponad 43 miliardy dolarów, czyli niemal pięciokrotnie więcej, niż za wyświetlanie reklam. Baidu zajmuje druga pozycję - 6,91 miliarda, wyprzedzając Microsoft, który osiągnął wynik 2,5 miliarda. Wynik Yahoo to 1,62 miliarda, co z pewnością nie cieszy tej firmy, gdyż jest to spadek w porównaniu z 2014 rokiem, gdzie wyniósł on 1,78 mld. Piąte miejsce to Sohu - 0,47 miliarda.

Prognozy na 2016

Jeśli chodzi o prognozy na bieżący rok, tu największe powody do zadowolenia może mieć Facebook. Przewiduje się, że na wyświetlaniu reklam zarobi 22 miliardy dolarów, czyli o ponad 30% więcej niż w 2015. Google przekroczy 10 miliardów, Alibaba 8,7, a Twitter ponad 2,6. Również i Baidu powinno zwiększyć dochód do niemal 3 miliardów. Spadek przewidywany jest jedynie w przypadku Yahoo - firma ma zarobić 1,4 miliarda. Jeśli chodzi o wyszukiwanie, Google zyska i zakończy rok wynikiem 47,5 miliarda, wynik Baidu skoczy na 8,7, a Microsoft dociągnie do 2,95. Sohu powinno zyskać 610 milionów. Yahoo i na tym polu zaliczy tendencję spadkową - tu również wynik powinien zamknąć się w 1,41 miliarda, co będzie rezultatem o 200 milionów gorszym.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.