Zyski z reklam online - obecne i przewidywane u największych

Niedawno ukazało się u nas zestawienie dziesięciu największych graczy na rynku internetowych reklam online, gdzie pokazany był ich procentowy udział w globalnym rynku. Teraz czas pokazać, na jakie kwoty się to przekłada.

Zyski z reklam online - obecne i przewidywane u największych

Wyświetlanie reklam

Jak pokazało to zestawienie, Google dominuje, mając niemal 31% udziału, co przekłada się na około 9 miliardów dolarów zysku. Jednak więcej udało się zarobić Facebookowi - mimo udziału wynoszącego tylko 12%. Portal Marka Zuckerberga na wyświetlaniu reklam zarobił ponad 17 miliardów USD. Na trzecim miejscu znalazł się chiński Alibaba, który uzyskał na reklamach 6,4 miliarda, a kolejna firma na liście - Baidu - 2,1 miliarda. Pierwszą piątkę zamyka Twitter - 1,9 miliarda. Z dalszych firm ujawniono wpływy z reklam Yahoo - 1,67 miliarda oraz Sohu - 0,5 miliarda.

Zyski z reklam online - obecne i przewidywane u największych

Wyszukiwanie

We wpływach z wyszukiwania Google oczywiście miażdży konkurencję - zarobiło na tym ponad 43 miliardy dolarów, czyli niemal pięciokrotnie więcej, niż za wyświetlanie reklam. Baidu zajmuje druga pozycję - 6,91 miliarda, wyprzedzając Microsoft, który osiągnął wynik 2,5 miliarda. Wynik Yahoo to 1,62 miliarda, co z pewnością nie cieszy tej firmy, gdyż jest to spadek w porównaniu z 2014 rokiem, gdzie wyniósł on 1,78 mld. Piąte miejsce to Sohu - 0,47 miliarda.

Prognozy na 2016

Jeśli chodzi o prognozy na bieżący rok, tu największe powody do zadowolenia może mieć Facebook. Przewiduje się, że na wyświetlaniu reklam zarobi 22 miliardy dolarów, czyli o ponad 30% więcej niż w 2015. Google przekroczy 10 miliardów, Alibaba 8,7, a Twitter ponad 2,6. Również i Baidu powinno zwiększyć dochód do niemal 3 miliardów. Spadek przewidywany jest jedynie w przypadku Yahoo - firma ma zarobić 1,4 miliarda. Jeśli chodzi o wyszukiwanie, Google zyska i zakończy rok wynikiem 47,5 miliarda, wynik Baidu skoczy na 8,7, a Microsoft dociągnie do 2,95. Sohu powinno zyskać 610 milionów. Yahoo i na tym polu zaliczy tendencję spadkową - tu również wynik powinien zamknąć się w 1,41 miliarda, co będzie rezultatem o 200 milionów gorszym.