W Chinach e-commerce zmienia się w m-commerce

W ciągu dwóch lat handel elektroniczny w Chinach przesunął się znacząco w stronę urządzeń mobilnych. W pierwszym kwartale 2013 roku 91% zakupów online było dokonywanych za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów, obecnie jest to tylko 35%.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Analysys International Enfodesk opublikowało statystykę, z której wynika, ze niemal 2/3 wszystkich transakcji online w Chinach odbywa się obecnie za pomocą smartfonów i tabletów. Aktualnie jest to 64,8% wszystkich zakupów przez sieć, a gwałtowna zmiana proporcji na korzyść urządzeń mobilnych zaczęła się w trzecim kwartale 2014 roku. Wówczas zakupy za pomocą komputerów robiło 67,5% osób, a dziś jest to niemal dwa razy mniejsza ilość.

Kliknij, aby powiększyć

Obrót na chińskim rynku e-commerce w 2014 roku wyniósł aż 180 miliardów dolarów, w 2015 były to już ponad 333 miliardy. Prognozy na kolejne lata są doskonałe - w 2016 eksperci przewidują, że obrót ma wynieść równowartość ponad 500 miliardów dolarów, w 2017 - ponad 700.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.