Media społecznościowe mają największy wpływ na zakupy

PricewaterhouseCoopers, globalne przedsiębiorstwo audytorskie i doradcze, przebadało 22 618 osób dokonujących zakupów online, aby zobaczyć, co jest dla nich najważniejsze podczas wyboru towarów do zakupu. Jak się okazuje - przede wszystkim media społecznościowe.

Wydarzenia
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Ankieta dotyczy września 2015 roku, jednak jej wyniki ujawniono dopiero teraz. Recenzje, komentarze oraz dyskusje na temat danego towaru w mediach społecznościowych są na pierwszym miejscu dla 45% respondentów. Media miały jednak poważną konkurencję - wygrały tylko jednym procentem nad ofertami promocyjnymi, które również skutecznie nakłaniają do zakupów. Natomiast oglądanie reklam jest najważniejszym źródłem wyboru towaru dla mniej niż 1/3 internautów (30%) powyżej 18. roku życia.

Kliknij, aby powiększyć

1/4 internautów śledzi bieżące trendy i mody i to na ich podstawie wybiera asortyment dla siebie. Natomiast 22% bierze na siebie obowiązek pisania recenzji i komentarzy na temat produktów, a rozmowy z ludźmi na ich temat są dla nich wskazówkami, co kupować. Dla 20% nie liczą się media społecznościowe ani reklamy - są to ludzie przywiązani do jednej, konkretnej marki i pozostający przy niej mimo zmieniających się trendów. Podobnie dla 16% badanych najważniejsza wskazówka to kanał dane marki/firmy w mediach społecznościowych.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.