Rosną zyski z reklam online - Google wciąż liderem

xray hand

Reklamy internetowe to nierozerwalna część e-commerce. Od lat największe z nich zyski czerpie Google, a kto oprócz niego?

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Zestawienie zaprezentowane przez portal eMarketer pokazuje, jaki % wpływów z reklam online miały poszczególne firmy w latach 2014 - 2016. Pierwsze miejsce nie zaskakuje - Google ma obecnie 30,9%, jednak w porównaniu z 2014 rokiem jest to spadek. Dwa lata wcześniej internetowy gigant miał niemal 35%. Rośnie natomiast znaczenie drugiego na liście Facebooka. Portal Marka Zuckerberga ma w tej chwili 12%, podczas gdy w 2014 było to tylko 8,6%. Miejsce trzecie to chińskie Baidu, którego udział na rynku reklam sieciowych podskoczył z 5,1% na 6,1%. Na czwartym miejscu listy znajduje się Alibaba z wynikiem 5,9% - skok do góry z 4,5% w 2014. Pierwszą piątkę zamyka Tencent z wynikiem 2,4% - a w 2014 było to mniej niż 1%.

Kliknij, aby powiększyć

Szósta pozycja na liście przychodów z reklam to Microsoft, który przez ostatnie dwa lata ma stały wynik - 1,6%. Wyprzedza Yahoo, które spadło z 2,5% w 2014 na 1,5% w 2016. Na kolejnym miejscu znajduje się Twitter - 1,4 % (skok o 0,5%), a po nim ex aequo IAC, Pandora oraz Verizon - po 0,7%. Poza pierwszą dziesiątką znalazły się Linkedin, Sohu, Youku Todou i dopiero na czternastym miejscu Amazon. Za nim natomiast Sina i Yelp. Ogólny dochód z reklam online w 2014 wyniósł 133,32 miliardów dolarów, w 2015 - 159,32 miliarda, a w 2016 powinien przekroczyć 186 miliardów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.