Amazon chce umożliwić płatności przy użyciu selfie

Pomimo sukcesów, gigant e-commerce nie spoczywa na laurach i wciąż szuka sposobów na uatrakcyjnienie obsługi platformy przez klientów. Najnowszy pomysł to autoryzacja transakcji przy użyciu popularnych "selfie".

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Amazon poinformował o tym już po fakcie zgłoszenia do urzędu patentowego oprogramowania, które biometrycznie rozpoznaje twarz klienta. Ma ono zbadać podobieństwo do zapisanego wcześniej wzoru i jeżeli weryfikacja przejdzie pomyślnie, transakcja zostanie zaakceptowana. Nie jest to nowa idea - niedawno MasterCard zaprezentował funkcję płatności za pomocą odcisku palca lub obrazu twarzy. A jaki cel takich działań? Po prostu wygoda dla klienta, który nie będzie musiał pamiętać haseł, loginów czy numerów PIN.

Kliknij, aby powiększyć

Równocześnie z informacją o nowym patencie pojawiły się także (znowu) plotki o wejściu amerykańskiego giganta na polski rynek e-commerce. Plotki mają źródła w ogłoszeniach o pracy Amazona, gdzie firma poszukuje m.in. tłumaczy z polskiego na niemiecki, a także szefów marketingu z biegłą znajomością języka polskiego.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.