Wartość e-commerce w krajach skandynawskich rośnie

Rynek e-commerce zyskał w 2015 roku na wartości niemal w każdym kraju świata. Państwa skandynawskie (Dania, Szwecja, Norwegia i Finlandia) również odnotowały wzrost, jednak nie jest on związany tylko z obrotem w obrębie tych czterech krajów.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Skandynawowie wydali na zakupy online w 2015 roku łącznie 17,39 miliarda Euro, co jest skokiem o 15% w stosunku do roku 2014. 25% zakupów dokonywanych było na stronach i w sklepach zagranicznych, czyli poza wymienionymi krajami. Daje to ok. 4,3 miliarda euro wysłane do innych krajów, a zwłaszcza do Wielkiej Brytanii, Niemiec, USA oraz Chin. Arne Andersson, specjalista od e-commerce w PostNord, wyjaśnia to prosto: w wielu dziedzinach produkty z tamtych krajów są lepsze, niż z lokalnego rynku.

Kliknij, aby powiększyć

A co jest najchętniej kupowane online? We wszystkich krajach poza Szwecją ubrania i buty. W Szwecji dominują natomiast media, które w Norwegii, Dani i Finlandii zajmują drugą pozycję. Na dalszych panuje zgoda - jest to elektronika domowa, produkty zdrowotne i kosmetyczne, artykuły dla dzieci i zabawki oraz akcesoria do samochodów, motocykli i łodzi. Na tego typu zakupy Szwedzi wydali w 2015 roku 6,5 mld euro, Norwedzy - 4,4 miliarda, a Duńczycy i Finowie 3,6 oraz 2,6 miliardów. Dzieląc ilość transakcji na liczbę mieszkańców Skandynawii w wieku od 18-79 lat, wychodzi imponująca statystyka - aż 75% populacji dokonuje zakupów online.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.