Główne priorytety 2016 w amerykańskim e-commerce

Według zaprezentowanego przez firmę Black Ink ROI raportu, listę priorytetów amerykańskich managerów firm e-commerce na rok 2016 otwiera skupienie się na interakcji z klientami. Tak zadeklarowało aż 79% badanych. Co jeszcze będzie dla nich istotne w bieżącym roku?

Główne priorytety 2016 w amerykańskim e-commerce

Na drugim miejscu znalazł się brand managment, czyli strategie dotyczące rozwoju marki i planowanie jej promocji. Jest to kolejna ważna rzecz dla 70% respondentów. Nieco mniej - 61% - chce skupić się na raportowaniu i analizach, a same techniki marketingowe to rzecz wymieniana dopiero na czwartym miejscu (56%). Połowa badanych planuje rozwój dystrybucji wielokanałowej. Na dalszych miejscach znalazły się takie rzeczy jak integracja wszystkich departamentów firmy w jeden dział, a także rozwój umiejętności i pozyskiwanie nowych talentów.

Główne priorytety 2016 w amerykańskim e-commerce

Raport Black Ink ROI podaje także technologie, jakich zakup planowany jest przez firmy. Tu 60% managerów planuje nabycie oprogramowania i rozwiązań ułatwiających analizy biznesowe, tworzenie raportów, itp. Niemal tyle samo (57%) chce wyposażyć swoje firmy w narzędzia do automatyzacji czynności marketingowych oraz zarządzania kampaniami (w tym wielokanałowymi). Równie ważny jest kontakt z klientem przez portale społecznościowe, wydarzenia, ułatwienie dostępu do treści za pomocą urządzeń mobilnych, itp.). Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania dotyczące możliwości dokonywania szczegółowych analiz (planuje zaopatrzyć się w nie ok. 45% badanych).