Reklama online dominuje rynek

Według PwC do roku 2018 możemy spodziewać się na świecie dominacji reklamy online, na którą wydatki przekroczą 194,5 mld USD.

Na świecie w pierwszej połowie roku 2014 zanotowano ponad 20 mld USD wydatków na reklamę internetową. W stosunku do roku 2013 nastąpił ponad 15-proc. wzrost dynamiki („IAB internet advertising revenue report 2014 first six-months results”, 2014). To wynik najlepszy od 11 lat, co dodatkowo potwierdza stale rosnący obrót.

Największy wzrost wydatków w pierwszej połowie 2014 r. zanotowano dla reklamy mobilnej. W stosunku do innych wyników to największy skok od lat. W 2014 r. liczba użytkowników urządzeń mobilnych przekroczyła 3,63 mld, co stanowiło 50% całkowitej populacji (We are social „Half The World Now Has A Mobile Phone”, 2014). Jeżeli trend się utrzyma, to możemy spodziewać, że z rokiem 2015 wydatki reklamy mobile zrównają się z reklamą Search.

Obroty segmentów rynku reklamyKliknij, aby powiększyćObroty segmentów rynku reklamy

W Polsce ponad 44% populacji używa urządzeń mobilnych, a wydatki na reklamę mobilną przekroczyły 26 mln zł (IAB „The State of the Mobile World 2014”, 2014), co stanowi 1% całości wydatków na reklamę internetową. Urządzenia mobilne osiągnęły w pierwszej połowie 2014 r. ponad 28-proc. wzrost. To wynik potwierdzający w mniejszym stopniu zainteresowanie rozwiązaniami mobile niż za granicą. Może to otwierać furtkę dla potencjalnych organizacji chcących poszerzyć swój zasięg o nowe rozwiązania reklamowe.

Trendy formatów reklamy internetowej 2006-2014Kliknij, aby powiększyćTrendy formatów reklamy internetowej 2006-2014

Niezmiennie największe wydatki wciąż płyną na reklamę search oraz display. Polski rynek zachowuje się bardzo podobnie do rynku zagranicznego. Zmiany płynące globalnie mają swoje odzwierciedlenie w inwestycjach, jednak największa strata pojawia się przy reklamie behawioralnej, co może źle rokować dla polskich organizacji.

Reklama cyfrowa w Polsce (Badanie IAB/PWC „AdEx 2014’H1” 2014)Kliknij, aby powiększyćReklama cyfrowa w Polsce (Badanie IAB/PWC „AdEx 2014’H1” 2014)

Twoja droga do Programmatic - pobierz raport 2015!
Dzięki programmatic można już realizować kampanie online o bardzo wysokiej skuteczności i niższym niż dotychczas koszcie. Pobierz raport "Twoja droga do programmatic" i dowiedz się na czym polega najnowszy trend w marketingu interaktywnym!

W raporcie przedstawiamy:

  • Wyniki badania Internet Standard w 128 organizacjach
  • Popularność programmatic marketing na świecie i w Polsce
  • Rolę platform i danych w świecie programmatic
  • Wizję trendów programmatic na 2015 rok


Twoja droga do Programmatic - pobierz raport 2015!

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.