HP sprzedaje w Sieci

Dziś uruchomiony został sklep internetowy nowego HP Polska. Firma będzie tą drogą sprzedawać sprzęt klientom indywidualnym oraz małym i średnim firmom, ale jak zapewnia - chce uniknąć wojny cenowej z własnymi partnerami.

Sklep Hewlett-Packard Polska został dzisiaj uruchomiony pod adresem www.sklep.hp.com.pl. Jak powiedział Andrzej Sowiński, dyrektor działu komputerowych systemów osobistych w HP Polska, firma wychodzi w ten sposób naprzeciw zapotrzebowaniu użytkowników z rynku MSP, a e-sklep ma stanowić uzupełnienie oferty dystrybucyjnej. Oferta obejmuje produkty HP i Compaqa dla użytkowników indywidualnych oraz na rynek małych i średnich firm: komputery osobiste i serwery, komputery przenośne, komputery kieszonkowe, peryferia, aparaty cyfrowe, monitory i projektory. Letnia promocja obejmuje w e-sklepie iPAQ-i.

Dostawa jest realizowana bezpłatnie, płatności można dokonać przelewem bankowym, kartą bądź przy odbiorze. Transakcje kartą autoryzuje eCard. Czas realizacji zamówień wynosić ma do 3 dni roboczych. Zamówienie można także złożyć telefonicznie w Centrum Obsługi Klienta HP.

Witryna jest oparta na istniejącym wcześniej sklepie CompaqPlus, jednak dodano nową technologię i zintegrowano go z systemem CRM w HP.

Uruchomienie przez firmę własnego kanału internetowego dedykowanego rynkowi SOHO może nie zostać odebrane najlepiej przez partnerów handlowych HP. Firma posiada pięciu partnerów sprzedających w Sieci, ponadto jej produkty są obecne u praktycznie każdego resellera IT. Przedstawiciele HP zapewniaja jednak, że działania te nie odbija się negatywnie na odsprzedawcach ich sprzętu. „Traktujemy sklep wyłącznie w kategoriach uzupełnienia dotychczasowej dystrybucji – nie zamierzamy budować modelu sprzedaży bezpośredniej. Dlatego e-sklep będzie pozycjonowany na równi z innymi kanałami. Nie będziemy walczyć cenowo z partnerami – promocje w obu kanałach będą skoordynowane” – zapewnia Dominika Krzyżanowska, rzecznik HP. Ponadto, jak zapewnia rzeczniczka firmy – sklep będzie sprzedawał wyłącznie pudełka; po wartość dodaną jak konfiguracja sprzętu czy integracja klienci będą przekierowywani do najbliższych im partnerów HP.