40-proc. wzrost e-obrotów

Pomimo stagnacji panującej w minionym roku w światowej gospodarce, wydatki konsumenckie on-line wzrosły za 2002 roku niemal o 40% i osiągnęły 74 mld USD – szacuje comScore Media Metrix.

Nowojorska firma badawcza przypisuje tak znaczący wzrost wydatków na internetowe zakupy znacznemu wzrostowi liczby e-klientów. Niebagatelny wpływ na wzrost obrotów branży ma jednak także, zdaniem analityków z comScore Media Metrix, zwiększenie wydatków na zakupy on-line przez dotychczasowych amatorów e-zakupów.

Inne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu wydatków na e-zakupy, to przede wszystkim wygoda i łatwość ich dokonywania. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez comScore, 53% respondentów uważa iż Internet jest sposobem na łatwe i wygodne dokonywanie zakupów. Z kolei 64% respondentów twierdzi, iż e-zakupy to znaczna oszczędność czasu.

Internauci bardzo cenią sobie także możliwość szybkiego porównania cen produktów które zamierzają nabyć. Aż 60% respondentów używa Internetu jako narzędzia do znalezienia najkorzystniejszej oferty.

Dokonywanie transakcji w Internecie nadal budzi jednak pewne obawy. Wyraża je około 40% respondentów; 36% ankietowanych obawia się o bezpieczeństwo transakcji zawieranych w Sieci, zaś 40% - że ich dane osobowe mogą dostać się w niepowołane ręce.