Co trzeci Polak kupuje online przynajmniej raz w tygodniu – raport Trusted Shops

xray hand

Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że Polacy wciąż chętnie kupują w sieci. Podobnie jak w poprzednim roku, pod względem częstotliwości zakupów przez internet Polska uplasowała się na trzecim miejscu – za Wielką Brytanią i Niemcami. Coraz większą popularnością cieszy się również zamawianie jedzenia przez internet.

Wydarzenia
15 grudnia 2016

Szkolenie poświęcone jest budowie strategii content marketingowej – z czego powinna być zbudowana, żeby osiągała nasze cele biznesowe i jak...

Zarejestruj się
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Informacja prasowa: Trusted Shops

Polska kontra reszta Europy

W tym roku na rozwiniętych rynkach e-commerce zanotowano nieznaczne wzrosty częstotliwości. W Wielkiej Brytanii aż 44% konsumentów kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W Niemczech ten odsetek wynosi 39%. Tymczasem Polska utrzymała wynik sprzed roku – 32% ankietowanych internautów robi zakupy przez internet raz w tygodniu lub częściej. Podobnie Hiszpania, gdzie zakupy raz w tygodniu i częściej deklaruje 29% kupujących. Najrzadziej na e-zakupy decydują się Francuzi, gdzie częstotliwość spadła do 22%.

„Polacy coraz częściej kupują przez internet, co może być dla nas powodem do dumy. W tym miejscu warto jednak zauważyć, że Brytyjczyków czy Francuzów jest prawie o dwa razy więcej niż Polaków, a jednorazowo przeznaczają na zakupy w sieci znacznie większe kwoty niż Polacy. Dlatego też, kiedy porównujemy obroty w branży e-commerce w poszczególnych krajach, Polska plasuje się daleko za liderami. Polscy sprzedawcy powinni więc zwracać szczególną uwagę na budowanie zaufania do zakupów w sieci, aby konsumenci chętniej wydawali więcej w ich sklepie. Istotna jest również jakość obsługi klienta, która pomaga budować lojalność konsumentów wobec sklepu" – komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Kliknij, aby powiększyć

A jak często zamawiamy jedzenie online?

Szybkie tempo życia i większa liczba zadań sprawiają, że coraz częściej zamawiamy jedzenie przez internet. Najnowszy raport PizzaPortal.pl dotyczący zwyczajów i trendów w zamawianiu jedzenia przez internet w Polsce w 2013 roku również prezentuje ciekawe dane na temat częstotliwości zamówień. Okazuje się, że najwięcej zamówień odnotowuje się w weekendy i dni wolne. Co ciekawe, wartość procentowa między poszczególnymi dniami tygodnia wzrastała wraz z każdym kolejnym dniem tygodnia. W poniedziałek liczba zamówień stanowiła 9%, a z kolei w sobotę już 19%. Jeśli chodzi o pory dnia, to Polacy najczęściej zamawiają jedzenie w godzinach wieczornych, tj. 18.00 – 20.00. Nieco mniej zamówień odbywa się pomiędzy 16.00 – 18.00 oraz 20.00 – 22.00. W przypadku zamówień jedzenia w godzinach lunchu, w 2013 roku można zauważyć tendencję wzrostową. Wynosi ona ok. 12 – 15% dziennych zamówień.

„Z naszych obserwacji wynika, że coraz więcej osób zamawia jedzenie z dostawą. Mamy coraz więcej klientów, którzy zamawiają jedzenie nawet 4-6 razy w tygodniu. Według raportu PizzaPortal.pl za 2013 rok, Polacy najczęściej zamawiają pizzę, dużym zainteresowaniem cieszą się także dania kuchni chińskiej oraz tradycyjna kuchnia polska. Widać, że Polacy lubią poznawać nowe dania, a także odkrywać tradycyjne smaki w nowej odsłonie” – komentuje Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

* Badanie PizzaPortal.pl zostało przeprowadzone na podstawie 0,5 mln zamówień złożonych przez serwis w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 roku w ponad 2500 różnych restauracjach, których oferty dostępne są na portalu.

* W sondażu Infas na zlecenie Trusted Shops na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz ponad 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Respondentów pytano między innymi o częstotliwość zakupów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.