Zmiany w formatach reklamowych na YouTube

Kilka dni temu pojawiła się informacja o aktualizacji formatów reklamowych na YouTube. Pozostaje nam wierzyć, że to zmiana na lepsze. Oto kilka informacji na ten temat.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Autor: Agencja Tube.AD

Google postawiło na wideo. Wierzy bowiem, że w najbliższych latach będzie ono największą siłą reklamową. Pod koniec 2010 roku na YouTube pojawił się pakiet formatów reklamowych TrueView - łatwe w obsłudze i korzystne finansowo 4 formaty angażujące widza. Zaobserwowano, że widz mający możliwość wybierania wideo o treściach najbardziej dla niego interesujących, zapamiętuje je na poziomie 81%.

Z miesiąca na miesiąc wprowadzano drobne zmiany i testowano formy reklamy. Na początek zniknął format TrueView in-slate. Była to reklama w opcjach wyświetlana przed filmami trwającymi ponad 10 minut. Użytkownik mógł wybrać jedną z trzech reklam i obejrzeć ją przed filmem bez przerw w odtwarzaniu lub oglądać wideo z przerwami następującymi co 7 minut. Zostały 3 formaty, z których od 15 kwietnia 2014 roku będą działać 2, w celu ulepszenia oferty reklamowej i uproszczenia zarządzania kampaniami na YouTube. Będą to in-stream czyli pomijalny po 5 sekundach pre-roll oraz in-display wyświetlany w wynikach wyszukiwania. W obu będzie można targetować poprzez demografię, profil zachowań użytkownika czy słowa kluczowe.

Kliknij, aby powiększyć

Pod koniec 2013 roku pojawiły się też nowe narzędzia do pomiaru reklam. Raport z działań i zaangażowania widza powiększył się o analizę aktywności użytkowników, jak:

-ilość odsłon w następstwie reklamy

-udostępnienie reklamy znajomym

-liczbę subskrypcji kanału reklamodawcy

-ile razy dodano wideo na playlisty

-ilość kliknięć „lubię to”.

Każda czynność będzie zaliczana jako skutek wyświetlenia reklamy.

Kliknij, aby powiększyć

Zatem od 15 kwietnia 2014 roku firmy prowadzące kampanie wideo na YouTube będą musiały je zaktualizować, a nowo wprowadzone, uzyskają nowe formaty i ustawienia. Miesiąc później wszystkie kampanie zostaną przeniesione na najnowszy tryb.

Zmiany mają uprościć prowadzenie kampanii wideo na YouTube dzięki możliwości kierowania reklam z poziomu kampanii oraz jeszcze lepszemu dopasowaniu materiału do odbiorcy. Według międzynarodowej agencji Vanksen, w 2017 roku wideo będzie stanowiło 90% contentu, a zatem TrueView będzie skutecznym narzędziem do budowania wizerunku firmy poprzez wideo.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.