Nowa polska platforma DSP dla domów mediowych i agencji interaktywnych

Wśród wielu reklamodawców nadal pokutuje błędne przeświadczenie, że RTB sprawdza się tylko w remarketingu. Firma Bidlab postanowiła z tym zerwać i stworzyła innowacyjne DSP, które rozszerza potencjał RTB o działania brandingowe i zasięgowe.

Twórcy Bidlab chcą zerwać z błędnym przekonaniem, że technologię RTB wykorzystuje się tylko w remarketingu. “Działania reklamowe w modelu RTB nie powinny ograniczać się wyłącznie do docierania do byłych lub obecnych klientów - znacznie istotniejszym obszarem wykorzystania tego modelu zakupu, są działania wizerunkowe i zasięgowe dla nowych brandów” - mówi Tomasz Teodorczyk. “DSP Bidlab pozwala efektywnie kupować duże ilości powierzchni reklamowej przy zastosowaniu modelu RTB. Dzięki łatwości integracji 1st i 3rd party data, działania reklamowe można dodatkowo nakierunkować na właściwą grupę potencjalnych odbiorców, wykorzystując tzw. audience buying” - dodaje.

Jak mówi Bartosz Bogacki, CTO Bidlab: “Nie chcieliśmy tworzyć kolejnej platformy, ograniczającej się tylko do licytacji odsłon. Naszym nadrzędnym celem było przepisanie na język programistyczny wizji i oczekiwań domów mediowych i agencji interaktywnych w zakresie kompleksowych działań reklamowych”. Efektem jest powstanie projektu, który ma amibcje zmienić sposób wykorzystywania modelu RTB. Za pośrednictwem intuicyjnego interface’u użytkownik może sam zbudować, monitorować i optymalizować swoje kampanie. Przydatną funkcją, szczególnie dla dużych domów mediowych jest również możliwość tworzenia kont dla traffic managerów i account managerów, generowanie dedykowanych dostępów dla klientów i dobieranie różnych modeli rozliczeń w zależności od rodzaju klienta.

Przy pracy nad platformą twórcom Bidlab zależało na tym, aby maksymalnie uprościć obsługę kampanii, dlatego stworzyli bardzo intuicyjny interfejs, który gwarantuje płynne przejście przez kolejne etapy realizacji działań reklamowych dla dowolnego klienta, a zaawansowane raporty pozwalają kontrolować efektywność 24/7.

Zespół programistów intensywnie pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami, które powstają przy współpracy z pierwszymi agencjami wykorzystującymi DSP Bidlab.

Budowa tak zaawansowanej platformy nie byłaby możliwa bez wsparcia inwestora. “Cieszymy się, że Bidlab wykorzystał niszę na szybko rosnącym i zmieniającym się rynku RTB i stworzył narzędzie przeznaczone dla domów mediowych i agencji interaktywnych” - mówi Marcin Woźniak, inwestor DSP Bidlab. „Jestem przekonany, że autorskie rozwiązanie DSP Bidlab idealnie wpisuje się w obecne potrzeby reklamodawców, którzy coraz bardziej są nastawieni na wykorzystywanie RTB także w kampaniach zasięgowych I brandingowych” - dodaje.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.